Od pierwszej kampanii po wieloletnie sukcesy w branży paliw i gazu

Klient:

Romgaz

Zakres działań:

Kompleksowe działania optymalizacyjne i rozwojowe

Niebieska cysterna Romgaz jedzie po wiejskiej drodze, otoczonej zielonymi drzewami i otwartymi polami uprawnymi pod zachmurzonym niebem.

Kim jest Klient?

Klient to rodzinna firma, działająca w branży gazu i paliw, która funkcjonuje na rynku już ponad 30 lat, konkurując z monopolistami i spółkami skarbu państwa.

Posiadają własne stacje paliw, sprzedają butle z gazem oraz zajmują się instalacjami grzewczymi dla domów prywatnych, gospodarstw rolnych, spółdzielni, deweloperów i przedsiębiorstw.

Cele Klienta

Klient chciał wypromować w Internecie sprzedaż instalacji grzewczych dla osób prywatnych i biznesu, a także stacje paliw, dostawy butli z gazem propan-butan czy hurtowe dostawy paliw.

Według jego wiedzy odbiorcy aktywnie poszukują w sieci rozwiązań tego typu, ale w tamtym czasie nie docierali do Romgaz – lub gdy tak się stało, wybierali konkurencję, czyli duże i rozpoznawalne marki. Cele krótkoterminowe wiązały się z szerokim dotarciem z ofertą do klientów docelowych. Długofalowo dążyliśmy do zbudowania wizerunku marki, która byłaby atrakcyjna i zdolna do konkurowania z korporacjami.

Pod zadaszoną myjnią myją się dwie niebieskie ciężarówki, a obok jednej z nich stoi osoba w ciemnym ubraniu. Teren jest wyłożony mokrymi płytkami ceglanymi, pod zachmurzonym niebem.

Zaproponowane rozwiązania

Przez kilka lat współpracy z Romgaz działaliśmy wspólnie na wielu różnych polach - najciekawsze z nich to te, które trwają od samego początku i notują nieustanny wzrost.

Budując wizerunek marki, chcieliśmy pokazać, że ta funkcjonująca od ponad 30 lat na rynku firma nie zatrzymała się ani na chwilę – wprowadza innowacje, jest ekspercka, potrafi odpowiedzieć na wymagania zmieniającego się rynku. Po drodze zdarzyły się sytuacje, które wiązały się z zachwianiem ogólnoświatowego rynku paliw i gazu i które mogły zagrozić wizerunkowi naszego klienta. Z obu wyszliśmy razem obronną ręką. Wreszcie, dzięki przemyślanej strategii, prowadzimy komunikację, w której Romgaz jawi się jako firma nowoczesna, niebanalna, ale też godna zaufania, a treści trafiające do użytkowników wyróżniają się na tle branży.

Uzyskane rezultaty

Strona internetowa

Stworzyliśmy w pełni funkcjonalną stronę internetową. Zaczynając od strategii i wizji, zajęliśmy się projektowaniem grafik, treści oraz funkcjonalności. Jej odbiorcami miały być przede wszystkim inne firmy, jednak bez pomijania klientów z sektora B2C. Dzięki przemyślanemu UX-owi, wchodzący na nią z łatwością dowiadują się o ofercie oraz są zachęcani do kontaktu. Artykuł na ten temat TUTAJ.

Media społecznościowe

Treści na profilu Romgaz wyróżnia pełna humoru i ciepła, ale też w pełni profesjonalna komunikacja. Dodajemy treści z codziennego życia firmy. Edukujemy w zakresie grzewczego LPG i paliw. Pokazujemy aktualne promocje na stacjach. Bardzo często reagujemy ad hoc, wprowadzając Real Time Marketing oraz informując o nagłych zdarzeniach. Pod naszymi skrzydłami fanpage nieustannie się rozrasta – obecnie sam Facebook to ponad 2000 polubień, a każdy post dociera przeciętnie do niemal 800 użytkowników. Dzięki interesującej formule postów, użytkownicy chętnie wchodzą w interakcje. Więcej na temat tej współpracy w TYM ARTYKULE.

Kampanie Google Ads

Kompleksowo dbając o rozpoznawalność marki Romgaz w Internecie, zajęliśmy się także jej pozycjonowaniem w sieci oraz uruchomieniem kampanii Google Ads. Te regularnie przynoszą zainteresowanie, co widać jasno na liczbach. Tylko w ciągu dwóch miesięcy na początku 2024 roku, uzyskaliśmy niemal 700 000 wyświetleń, które przełożyły się na ponad 1300 konwersji. To wysoka skuteczność przynosząca realne dochody i przekładająca się na wieloletnie relacje z firmą Romgaz – od budowy instalacji po okresowe zamówienia propanu przez kolejne dekady. Więcej na ten temat przeczytasz w TYM ARTYKULE.

Landingi

Na bieżąco wdrażamy strony landing page, które prezentują ofertę B2B, B2C, komunikują o nowościach. Wszystkie mają spójny ze stroną główną i brandingiem marki layout. Są dopracowane graficznie i pod kątem treści.

YouTube

Nasz klient, widząc nieustanny wzrost zainteresowania marką Romgaz, postanowił wypromować ją w kolejny nieszablonowy sposób, tworząc jedyny w Europie kanał YouTube, który kompleksowo zajmuje się tematyką LPG. „Lekcje Propan Guru” wraz z social mediami to kolejny projekt, zrealizowany przez zespół specjalistów Gregor Media. Więcej na ten temat można przeczytać w case study: Marka osobista i kanał YouTube dla klienta z branży energii. Od brandingu, przez scenariusze i nagrania, aż po prowadzenie social mediów, zajęliśmy się realizacją i popularyzacją nowo powstałego kanału. Chociaż marka Romgaz przemycana jest w treściach dyskretnie i pozornie jest niewidoczna, krótko po wypuszczeniu pierwszych filmów, przedsiębiorstwo zaczęło zdobywać nowych klientów - już po 3 miesiącach funkcjonowania kanału Romgaz zdobyło 42 leady B2C, a klienci oglądający "Lekcje..." o 45% częściej decydują się na zakup instalacji.

E-booki

Zrealizowaliśmy również kilka e-booków, które Romgaz udostępnia klientom na różnych etapach lejka sprzedażowego. Edukują one na temat rodzajów ogrzewania, a także samych instalacji. Czyta się je szybko i przyjemnie, są też dopracowane pod kątem estetyki.

Newsletter

Wśród kompleksowych działań dla klienta nie mogło zabraknąć newslettera. Tworzony w nieszablonowy sposób mailing nie tylko dociera do ponad 2500 odbiorców, ale jest też chętnie otwierany przez niemal 50% adresatów. Po otwarciu i zapoznaniu się z treściami, 10% z nich klika w link, co przekłada się na zapytania o instalacje. Już drugi mail przełożył się na pozyskanie pierwszego klienta. Każdy mail wyróżnia się spójnymi treściami: edukuje, informuje o promocjach i pokazuje różne elementy działalności Romgaz. Tak, jak cała komunikacja, prowadzony jest z poczuciem humoru, szacunkiem do odbiorcy, z myślą o budowaniu trwałych relacji. To przekłada się na zainteresowanie produktami i usługami marki. Więcej o sukcesie newslettera w TYM ARTYKULE.

Grafiki cyfrowe

Na stacje paliw regularnie dostarczamy filmy animowane, przedstawiające promocję i ofertę stacji. Wszystkie przyciągają uwagę dynamiką i płynnością.

Tradycyjne materiały reklamowe

Oprócz materiałów, służących do promocji online, mamy za sobą wiele realizacji bardziej tradycyjnych nośników reklamowych. Mowa tu np. o katalogach, rollupach, plakatach czy naklejkach. Dla Romgaz przygotowywaliśmy także elementy stoiska na targi branżowe. Te również, jak inne wychodzące od naszego zespołu materiały reklamowe - były spójne ze stworzonym brandingiem i przygotowane pod wybrane grupy docelowe. Jako upominki dla stałych klientów, pracowników, na targi i konkursy - zrealizowaliśmy kilka projektów gadżetów firmowych, takich jak m.in. figurki LEGO, bluzy czy czapki.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Współpracujemy razem od kilku lat i wciąż realizujemy kolejne, nowe projekty.

Firma Romgaz rozwija się i zmienia. Jest postrzegana jako nowoczesna marka, przyciąga klientów wiedzą i swobodną komunikacją. Klient nie tylko osiągnął z nami swoje cele - wielokrotnie podwyższał poprzeczkę, którą wspólnie przekraczaliśmy. Zobacz, co nasz klient mówi o współpracy z Gregor Media!

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098