Chętnie czytany newsletter o… gazie?

Klient:

Romgaz

Zakres działań:

Newsletter

Opinia Romgaz Tomasz Szultka

Kim jest Klient?

Nasz klient to rodzinna firma z branży paliw i gazu.

Na lokalnym rynku działa już ponad 30 lat – ewoluując z dostawcy butli w markę świadczącą kompleksowe usługi. Obok butli do domów i firm, obecnie realizuje małe i duże inwestycje w instalacje LPG dla biznesu, rolników i osób prywatnych, ma sieć stacji paliw pod własnym brandem czy dostarcza hurtowo paliwa dla największych lokalnych przedsiębiorstw.

Cele Klienta

Sama marka jest na północy Polski doskonale rozpoznawalna.

Klienci są lojalni i zadowoleni z usług oraz podpisują umowy na wiele lat przy wybranej odnodze działalności. Mają jednak bardzo niską świadomość wszechstronności oferty przedsiębiorstwa.

Celem klienta było więc zaprojektowanie newslettera (i wysłanie go do różnych baz) tak, by odbiorcy dowiedzieli się, jak wiele ma do zaoferowania i poznali jego możliwości. Dodatkowo chciał on również wykorzystać to narzędzie do sprzedaży swoich usług i informowania o bieżących promocjach, zmianach, rabatach itp. Wreszcie newsletter miał także pomóc utrzymać relacje z odbiorcami usług już po sprzedaży.

Przemysłowe zbiorniki magazynowe leżące poziomo na zagospodarowanym terenie na zewnątrz obiektu magazynowego.

Zaproponowane rozwiązania

Pierwsze działania

Po przeprowadzeniu burzy mózgów i ustaleniu strategii, zabraliśmy się do pracy. Chcieliśmy, aby każdy z newsletterów podejmował jeden wybrany temat. Musieliśmy więc tworzyć taką narrację, którą można by płynnie i inteligentnie przeplatać pomiędzy stacje paliw, butle, edukację na kanale YouTube czy instalacje grzewcze.
Komunikację klienta w mediach społecznościowych opieramy na wiedzy, serwowanej jednak z dystansem i poczuciem humoru – w newsletterze chcieliśmy powtórzyć to wrażenie, aby czytanie go sprawiało odbiorcom przyjemność.

Przygotowanie i wdrożenie newslettera

Zespół copywritersko-graficzny zabrał się do działania. Stworzyliśmy spójną estetykę, a także ciekawą, zabawną komunikację. Chwytliwe tytuły, poczucie humoru, wciągający storytelling i zaszyte w treść promocje sprawiły, że już od początku każdą z wiadomości otwiera nawet 30% odbiorców.

Uzyskane rezultaty

Jakie efekty uzyskaliśmy?

Po drugiej wysyłce nasz klient poinformował nas natomiast o pierwszej podpisanej dzięki newsletterowi umowie.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Chcesz stworzyć newsletter, na który Twoi odbiorcy będą czekali z wypiekami na twarzy?

Myślisz o tym, by opowiedzieć swoją historię, ale nie wiesz, jak nią zaciekawić innych? Skontaktuj się z nami – w Gregor Media mamy od tego odpowiednich ludzi!

Umów się na bezpłatną konsulatcję

Uśmiechnięty mężczyzna z brodą, ubrany w ciemną bluzę z kapturem, gestykulujący z wyciągniętymi rękami, jakby coś prezentował lub wyjaśniał.

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa. Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się już teraz!

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie gruntu: UDG-SPE.04.2023/098