Budowanie wizerunku i relacji B2B i B2C w social mediach – case study klienta z branży gazu i paliw

Klient:

Romgaz

Zakres działań:

Social Media

Stacja benzynowa pod tętniącym życiem różowym niebem zachodzącego słońca, ze śniegiem na ziemi i podświetlonym znakiem stacji.

Kim jest Klient?

Nasz klient prowadzi firmę, która od ponad 30 lat zajmuje się sprzedażą gazu grzewczego i paliw.

Zaczynając od dystrybucji butli z gazem na przełomie wieków, obecnie zajmuje się również budową instalacji zasilanych LPG dla domów, firm, hoteli, restauracji i znanych sieci supermarketów oraz hurtowymi dostawami paliw. Dodatkowo rozbudował własną sieć stacji paliw i konkuruje z największymi korporacjami na rynku. Jego odbiorcy to zarówno sektor B2B, jak i B2C. Posiada kilka odnóg działalności, z których każda jest równorzędnie istotna.

Cele Klienta

Klient od kilku lat współpracuje z Gregor Media na różnych polach.

Od obsługi eventów, przez stronę internetową i kampanie Google, aż po 2 kanały na YouTube, w tym jeden z pewnością wyjątkowy w skali Europy - wszystkie działania realizowane są tak, by budować spójny wizerunek marki. Od samego początku zajmujemy się także prowadzeniem fanpage’a na Facebooku, który obecnie obserwuje ponad 2100 osób. Cele klienta na tym polu to:

  • Budowanie wizerunku nowoczesnej, innowacyjnej marki,
  • Wyróżnienie się wśród konkurencji,
  • Zbudowanie relacji z klientami, poprzez poczucie humoru i przyjemne w odbiorze, a równocześnie wartościowe treści,
  • Szerokie zasięgi, umożliwiające pokazanie spektrum usług na określonym obszarze geograficznym,
  • Edukowanie w zakresie gazu i korzyści z ogrzewania domu propanem.

Obok przyciągającego i wzbudzającego reakcje tekstu, równie istotna była spójna szata graficzna postów, rolek, filmów i animacji, a także różnorodność w poruszanej tematyce.

Stacja benzynowa i ceglany budynek z wieżą pod tętniącym życiem niebem zachodzącego słońca.

Zaproponowane rozwiązania

W codziennej komunikacji przez fanpage, którą zajmują się duet: copywriterka i grafik Gregor Media

Najistotniejsza jest swobodna i przyjemna w odbiorze komunikacja przez tekst i obraz. Podstawą jest bez wątpienia poczucie humoru, które jest istotnym elementem osobowości marki, stawianie na wartości rodzinne i bliskie relacje zarówno z klientami, jak i kontrahentami. Niemal każdy post organicznie dociera do prawie połowy z ponad 2100 obserwatorów, co obecnie jest dużym sukcesem. Chociaż harmonogram postów przygotowywany jest z wyprzedzeniem – tak, aby zadbać o wartościowe treści merytoryczne – na bieżąco reagujemy na to, co dzieje się w firmie oraz na to, o czym obecnie się mówi. Szybko postujemy więc, gdy np.: na stacjach pojawiają się promocje czy pojawia się okazja do treści Real Time Marketing.

Uzyskane rezultaty

Przykład codziennej komunikacji

Efekty kampanii reklamowych

Dużą rolę w sukcesie komunikacyjnym – oprócz ciekawych treści, konkursów, zachęcania do wchodzenia w interakcje – grają precyzyjnie ustawiane kampanie reklamowe. To one odpowiadają za ponad milionowe zasięgi, które osiągnęliśmy dla naszego klienta w ciągu okresu, w którym zajmujemy się prowadzeniem fanpage’a.

Recenzje branży

Klient co jakiś czas donosi nam, że jego fanpage i sposób, w jaki buduje wizerunek w mediach społecznościowych jest przykładem dla innych firm z branży paliw i gazu. Wyróżniająca się na tle nie tylko rodzinnych przedsiębiorstw, ale też największych monopolistów zabawna, edukująca i spójna komunikacja, jest doceniana także przez organizacje zrzeszające sprzedawców energii i paliw w Polsce.

Przykłady animacji

Prowadzisz firmę w równie „trudnej” w przekazie branży? Podejmiemy wyzwanie i sprawimy, że będzie o Tobie głośno! Napisz lub zadzwoń i dowiedz się, jak możemy pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Co właściciel Romgazu mówi o współpracy z Gregor Media? Posłuchaj.

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się już teraz!

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie gruntu: UDG-SPE.04.2023/098