Romgaz - nasz wieloletni Klient

Klient:

Romgaz

Zakres działań:

Kompleksowe działania optymalizacyjne i rozwojowe

Niebieska cysterna Romgaz jedzie po wiejskiej drodze, otoczonej zielonymi drzewami i otwartymi polami uprawnymi pod zachmurzonym niebem.

Kim jest Klient?

Romgaz to rodzinna firma, działająca w branży gazu i paliw, która funkcjonuje na rynku już ponad 30 lat, konkurując z monopolistami i spółkami skarbu państwa.

Posiadają własne stacje paliw, sprzedają butle z gazem oraz zajmują się instalacjami grzewczymi dla domów prywatnych, gospodarstw rolnych, spółdzielni, deweloperów i przedsiębiorstw.

Współpracujemy razem już od 2020 roku i w tym czasie zrealizowaliśmy wiele projektów, dzięki którym udało nam się wzmocnić pozycję oraz wizerunek Klienta na rynku.

Cele Klienta, od których zaczęła się nasza współpraca

Romgaz chciał wypromować w Internecie sprzedaż instalacji grzewczych dla osób prywatnych i biznesu, a także stacje paliw, dostawy butli z gazem propan-butan czy hurtowe dostawy paliw.

Według wiedzy Klienta, odbiorcy aktywnie poszukują w sieci rozwiązań tego typu, ale w tamtym czasie nie docierali do oferty Romgaz – lub gdy tak się stało, wybierali konkurencję, czyli duże i rozpoznawalne marki. Cele krótkoterminowe wiązały się z szerokim dotarciem z ofertą do klientów docelowych. Długofalowo dążyliśmy do zbudowania wizerunku marki, która byłaby atrakcyjna i zdolna do konkurowania z korporacjami.

Pod zadaszoną myjnią myją się dwie niebieskie ciężarówki, a obok jednej z nich stoi osoba w ciemnym ubraniu. Teren jest wyłożony mokrymi płytkami ceglanymi, pod zachmurzonym niebem.

Co udało nam się wspólnie zrobić?

Przez kilka lat współpracy z Romgaz działaliśmy wspólnie na wielu różnych polach - wśród nich są takie, przy których współpracujemy od samego początku i notują one nieustanny wzrost.

Budując wizerunek marki, chcieliśmy pokazać, że ta funkcjonująca od ponad 30 lat na rynku firma nie zatrzymała się ani na chwilę – wprowadza innowacje, jest ekspercka, potrafi odpowiedzieć na wymagania zmieniającego się rynku. Po drodze zdarzyły się sytuacje, które wiązały się z zachwianiem ogólnoświatowego rynku paliw i gazu i które mogły zagrozić wizerunkowi naszego Klienta.

Z obu wyszliśmy razem obronną ręką. Wreszcie, dzięki przemyślanej strategii, prowadziliśmy komunikację, w której Romgaz jawi się jako firma nowoczesna, niebanalna, ale też godna zaufania, a treści trafiające do użytkowników wyróżniają się na tle branży.

Co udało nam się wspólnie zrobić?

Na jakich polach współpracujemy?

Strona internetowa

Jedno z pierwszych wyzwań przed którymi stanęliśmy, to stworzenie w pełni funkcjonalnej strony internetowej. Poprzednia wersja strony była przestarzała i niefunkcjonalna - odbijało się to na wizerunku firmy, a także powodowało chaos w komunikacji z klientami, którzy nie potrafili odnaleźć na niej interesujących ich informacji.

Zaczynając od strategii i wizji, zajęliśmy się projektowaniem grafik, treści oraz funkcjonalności. Odbiorcami strony miały być przede wszystkim inne firmy, jednak bez pomijania klientów z sektora B2C. Dzięki przemyślanemu UX-owi, na nowej stronie klienci Romgaz bez problemu znajdą potrzebne informacje, jak i namiary kontaktowe, gdyby chcieli poznać szczegóły oferty.

Nowa strona poprawiła wizerunek Romgaz, uporządkowała ofertę i usprawniła kontakt z klientami, co zwiększyło szanse sprzedażowe. Dodatkowo, strona internetowa stała się źródłem wiedzy z branży, dzięki działowi z aktualnościami i edukacyjnym e-bookom, co podkreśla status Romgaz jako eksperta w swojej dziedzinie.

Case study strony internetowej tworzonej dla Romgaz znaleźć można TUTAJ.

Media społecznościowe

Profil Romgaz na Facebooku wyróżnia pełna humoru i ciepła, ale też w pełni profesjonalna komunikacja. Dodajemy treści z codziennego życia firmy, edukujemy w zakresie grzewczego LPG i paliw oraz pokazujemy aktualne promocje na stacjach. Bardzo często wprowadzamy Real Time Marketing oraz informujemy o nagłych zdarzeniach.

Dzięki współpracy z Gregor Media, Romgaz zbudował spójny i nowoczesny wizerunek w mediach społecznościowych, co pozwala mu wyróżniać się na rynku i efektywnie docierać do szerokiego kręgu odbiorców. Pod naszymi skrzydłami fanpage nieustannie się rozrasta – obecnie liczy on ponad 2100 obserwujących, a każdy post dociera przeciętnie do niemal 800 użytkowników.

Klient relacjonuje, że jego fanpage i sposób, w jaki buduje wizerunek w mediach społecznościowych jest przykładem dla innych firm z branży paliw i gazu.

Więcej na temat tej współpracy w tym obszarze przeczytać można W CASE STUDY.

Kampanie Google Ads

Kompleksowo dbając o rozpoznawalność marki Romgaz w Internecie, zajęliśmy się także jej pozycjonowaniem w sieci oraz uruchomieniem kampanii Google Ads. Te regularnie przynoszą zainteresowanie ofertą Romgaz, na co wyraźnie wskazują liczby. Efektywność tych działań znacząco wpłynęła na wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji Romgaz na rynku, co od początku było celem Klienta.

Tylko w ciągu dwóch miesięcy na początku 2024 roku, uzyskaliśmy niemal 700 000 wyświetleń, które przełożyły się na ponad 1300 konwersji. To wysoka skuteczność, przynosząca realne dochody i przekładająca się na wieloletnie relacje klientów z firmą Romgaz – od budowy instalacji po okresowe zamówienia propanu przez kolejne dekady.

Więcej na ten temat przeczytasz w TYM ARTYKULE.

Landingi

Na bieżąco wdrażamy strony landing page, które prezentują ofertę B2B, B2C, komunikują o nowościach. Wszystkie mają spójny ze stroną główną i brandingiem marki layout. Są dopracowane graficznie i pod kątem treści.

YouTube

Nasz klient, widząc nieustanny wzrost zainteresowania marką Romgaz, postanowił wypromować ją w kolejny nieszablonowy sposób, tworząc jedyny w Europie kanał YouTube, który kompleksowo zajmuje się tematyką LPG. „Lekcje Propan Guru” wraz ze swoimi kanałami w social mediach to kolejny projekt zrealizowany przez zespół specjalistów Gregor Media.

Zajęliśmy się realizacją i popularyzacją nowo powstałego kanału - od brandingu, przez scenariusze i nagrania, aż po prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Chociaż marka Romgaz przemycana jest w treściach dyskretnie i pozornie jest niewidoczna, krótko po wypuszczeniu pierwszych filmów, przedsiębiorstwo zaczęło zdobywać nowych klientów - już po 3 miesiącach funkcjonowania kanału Romgaz zdobyło 42 leady B2C, a klienci oglądający "Lekcje Propan Guru" o 45% częściej decydują się na zakup instalacji.

Dzięki skutecznemu wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji oraz kampanii reklamowych, z treściami video docieramy również na rynek zagraniczny, co umacnia pozycję Romgaz również na arenie międzynarodowej.

Więcej na ten temat można przeczytać W CASE STUDY.

E-booki

Zrealizowaliśmy również kilka e-booków, które Romgaz udostępnia klientom na różnych etapach lejka sprzedażowego. Edukują one na temat rodzajów ogrzewania, a także samych instalacji. Czyta się je szybko i przyjemnie, są też dopracowane pod kątem estetyki.

Newsletter

Wśród kompleksowych działań dla klienta nie mogło zabraknąć newslettera. Tworzony w nieszablonowy sposób mailing nie tylko dociera do ponad 2500 odbiorców, ale jest też chętnie otwierany przez niemal 50% adresatów. Po otwarciu i zapoznaniu się z treściami, 10% z nich klika w link, co przekłada się na zapytania o instalacje. Już drugi mail przełożył się na pozyskanie pierwszego klienta. Każdy mail wyróżnia się spójnymi treściami: edukuje, informuje o promocjach i pokazuje różne elementy działalności Romgaz. Tak, jak cała komunikacja, prowadzony jest z poczuciem humoru, szacunkiem do odbiorcy, z myślą o budowaniu trwałych relacji. To przekłada się na zainteresowanie produktami i usługami marki. Więcej o sukcesie newslettera w TYM ARTYKULE.

Klient zlecił nam również zaprojektowanie cyklicznego newslettera, aby informować o swoich usługach, promocjach i budować relacje z klientami po sprzedaży. Stworzyliśmy strategię, spójną estetykę, chwytliwe tytuły i zabawną komunikację.

Każdy mail wyróżnia się spójnymi treściami: edukuje, informuje o promocjach i pokazuje różne elementy działalności Romgaz. Tak, jak cała komunikacja, mailing prowadzony jest z poczuciem humoru, szacunkiem do odbiorcy i z myślą o budowaniu trwałych relacji. To przekłada się na zainteresowanie produktami i usługami marki.

Więcej o sukcesie newslettera znajdziesz w TYM ARTYKULE.

Grafiki cyfrowe

Na stacje paliw regularnie dostarczamy filmy animowane, przedstawiające promocję i ofertę stacji. Wszystkie przygotowane są zgodnie z identyfikacją marki i przyciągają uwagę dynamiką i płynnością.

Tradycyjne materiały reklamowe

Oprócz materiałów online, mamy za sobą wiele realizacji bardziej tradycyjnych nośników reklamowych. Mowa tu np. o katalogach, rollupach, plakatach czy naklejkach. Dla Romgaz przygotowywaliśmy także elementy stoiska na targi branżowe.

Te również, jak inne wychodzące od naszego zespołu materiały reklamowe, były spójne ze stworzonym brandingiem i przygotowane pod wybrane grupy docelowe. Jako upominki dla stałych klientów, pracowników, na targi i konkursy - zrealizowaliśmy kilka projektów gadżetów firmowych, takich jak m.in. figurki LEGO, bluzy czy czapki.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Romgaz rozwija się i zmienia.

Współpracujemy razem od kilku lat i wciąż realizujemy kolejne, nowe projekty. Dzięki kompleksowej współpracy z Gregor Media, Romgaz skutecznie wzmocnił swoją obecność na rynku, zdobywając znaczną przewagę konkurencyjną. Jest postrzegany jako nowoczesna marka, przyciąga klientów wiedzą i swobodną komunikacją.

Nasze działania, obejmujące odnowienie strony internetowej, efektywne kampanie Google Ads, dynamiczną komunikację w mediach społecznościowych, innowacyjne podejście do newsletterów oraz wiele innych, przyczyniły się do znaczącego wzrostu zaangażowania klientów i sprzedaży. Odpowiednio dostosowana strategia marketingowa, w połączeniu z kreatywnym podejściem, pozwoliła Romgaz nie tylko zwiększyć świadomość marki, ale także zbudować trwałe relacje z klientami i umocnić pozycję firmy na rynku. Klient osiągnął z nami swoje cele, a nasza współpraca odnosi dalsze sukcesy, co potwierdzają wysokie wskaźniki efektywności działań i rosnące zainteresowanie ofertą firmy.

Zobacz, co nasz klient mówi o współpracy z Gregor Media!





Odkryj pełen potencjał swojego biznesu dzięki kompleksowej obsłudze marketingowej!

W dynamicznym świecie marketingu, spójna i strategiczna obsługa marketingowa jest kluczowa dla sukcesu każdej firmy. Od budowania wizerunku marki, przez zarządzanie kampaniami reklamowymi, po analizę wyników – kompleksowe podejście pozwala na efektywne wykorzystanie dostępnych narzędzi i maksymalizację wyników.

Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu całością działań marketingowych, chcesz usprawnić swoje obecne strategie lub masz pomysły, które wymagają profesjonalnego wdrożenia, skontaktuj się z nami. Zespół naszych specjalistów zadba o każdy aspekt marketingu Twojej firmy, abyś mógł skupić się na jej rozwoju.

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Bezpłatna konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098