BLOG

Filmy Reklamowe – o czym musisz pamiętać, zanim zlecisz je agencji

Wiele firm borykających się z problemami finansowymi w pierwszej kolejności ogranicza budżet na reklamę. Jest to podejście, które można porównać do gaszenia pożaru przy użyciu benzyny. To właśnie odpowiednie ruchy reklamowe i marketingowe napędzają sprzedaż, przynosząc realną korzyść finansową. Jedną z możliwych ścieżek promocji firmy są filmy reklamowe, czyli treści wideo nastawione na popularyzację konkretnego produktu, bądź zwiększenie rozpoznawalności marki. Jakie ruchy należy poczynić przed zleceniem filmu agencji reklamowej? Zapraszamy do artykułu.

Czy filmy reklamowe to dobry pomysł?

Jeszcze kilka lat temu wśród przedsiębiorców istniało przekonanie, że niektóre branże nie nadają się do promocji za pośrednictwem filmów reklamowych. Jednak rozwój Tik Toka, platformy YouTube, czy chociażby popularnych Reelsów udowodnił, że wszystko zależy od pomysłowości. Filmy reklamowe można wykorzystać do promocji nawet takich usług jak tworzenie stron www, czy sezonowa wymiana opon. Zwyczajnie należy dostosować treść wideo do konkretnej grupy odbiorców, platformy na której ma zostać opublikowany czy też aktualnych trendów. Tworzenie filmów wideo powinno zostać poprzedzone skrupulatną analizą i napisaniem scenariusza. Montowanie przypadkowych kadrów prezentujących firmę stało się już przeżytkiem przeszłości. Ciekawy pomysł, dobre wykonanie i wpasowanie się w potrzeby potencjalnych klientów to pierwsze kroki do tego, by filmy reklamowe osiągnęły viralowe zasięgi.

Reklama video dla firm
Reklama video dla firm

Jakie filmy wideo sprawdzą się w twojej firmie?

Filmy reklamowe powinny być dostosowane do konkretnego celu, który zamierzasz osiągnąć. Chcesz promować konkretny produkt lub usługę? A może chcesz zostać zauważonym przez lokalną społeczność? Ważna jest również branża, w której się obracasz. Pozycjonowanie stron to usługi skierowane głównie na przedsiębiorców, natomiast makijażem i medycyną estetyczną zainteresowane są głównie kobiety. Profesjonalne filmy reklamowe powinny być ukierunkowane na konkretnego odbiorcę, który może być zainteresowany ofertą twojej firmy. Pamiętaj, że filmy skierowane na platformę TikTok powinny być nagrywane w kadrze pionowym.

Opowiadanie historii poprzez filmy reklamowe

Filmy reklamowe, które opowiadają konkretną historię cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Wynika to z możliwości postawienia się na miejscu bohatera filmu oraz mocno oddziałuje na ludzkie emocje. Takie filmy wideo nie są nachalne, nie powodują negatywnych emocji u odbiorcy i jednocześnie pozwalają na subtelne zaprezentowanie usługi, produktu, czy też całej firmy. Opowiadana historia może być skierowana na różne emocje – od empatii aż po śmiech. Nasza agencja reklamowa posiada bogate doświadczenie w tworzeniu scenariuszy, jak i późniejszej realizacji filmów. Jedną z podstaw stojących za prowadzeniem biznesu jest rozwiązywanie ludzkich problemów. Zastanów się jakie potrzeby i problemy mają twoi klienci, by następnie wykorzystać to na swoją korzyść. Sprawdź poniżej realizację video wprowadzające dla jednego z naszych klientów na Tik Toku.

@pomorskaakademiajazdy 👋Cześć nazywam się Błażej i prowadzę Pomorską akademię jazdy. Na tym profilu będziecie mogli poznać mnie bliżej 💪 Dowiecie się także kilka ciekawych rzeczy na temat zdawania prawa jazdy. Stay tuned👌 #hellotiktok #prawojazdy #prawojazdychojnice #pomorskaakademiajazdy ♬ Lazy Sunday - Official Sound Studio

Filmy produktowe – o czym należy pamiętać?

Można pokusić się o stwierdzenie, że filmy produktowe i filmy reklamowe to dwa odrębne zagadnienia. Filmy produktowe służą zazwyczaj zaprezentowaniu unikalnych cech konkretnego towaru, bądź procesu produkcyjnego. Ich zadaniem jest uwiarygodnienie produktu lub usługi, np. tworzenie stron Człuchów. W tym wypadku promocja opiera się na uwypukleniu cech, które wyróżniają dany produkt na tle konkurencji. Polski producent, organiczny skład, wysoka jakość, unikalny pomysł, tradycyjna receptura – to tylko kilka cech, które mogą przyciągnąć klientów.

Agencja reklamowa filmy produkcyjne – na co należy uważać?

Wolny rynek daje nam możliwość wyboru firmy z której usług chcemy skorzystać. Dlatego przed podjęciem współpracy z konkretną agencją, oferującą filmy reklamowe, należy zachować ostrożność. Aby uniknąć rozczarowania zapoznaj się z opiniami na temat danej agencji, poproś o zaprezentowanie zrealizowanych filmów, dowiedz się jak dużo obowiązków będzie spoczywać na tobie. Niektóre firmy starają się sztucznie rozszerzać swoją ofertę, nie mając odpowiedniego zaplecza i doświadczenia. Drukarnie oferują tworzenie stron Chojnice, redakcje portali internetowych przedstawiają się jako specjaliści od mediów społecznościowych, a kamerzyści ślubni oferują filmy reklamowe bez odpowiedniego doświadczenia w tej dziedzinie. Nie tędy droga! Lepiej postawić na sprawdzoną agencję reklamową i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów.

Jak przygotować się do spotkania z agencją? CHECKLISTA

  • Przygotuj logotyp firmy i inne oznaczenia graficzne.
  • Określ grupę docelową klientów – wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania.
  • Ustal konkretny cel, jaki zamierzasz osiągnąć poprzez filmy reklamowe.
  • Wybierz platformę, na której zamierzasz opublikować filmy wideo.
  • Zastanów się, co wyróżnia ofertę twojej firmy na tle konkurencji.
  • Przygotuj filmy wideo, które dotychczas były wykorzystywane na potrzeby reklamy.

Umów się na bezpłatną konsultację!

Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!


Wyślij zapytanie
o współpracę


Wyślij zapytanie do nas

Zapisz się na
konsultację online


Zapisz się już teraz

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098