Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.
XXI wiek otworzył przed ludźmi masę nowych możliwości. Rozwiązania, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu były opisywane na łamach książek science fiction, stały się rzeczywistością. Rozwój cywilizacyjny nie zwalnia, czego najlepszym dowodem są ostatnie dokonania w zakresie sztucznej inteligencji. Świetny przykład stanowią także systemy CMS. Jeszcze do niedawna zarządzanie własną stroną internetową wymagało pełnego wsparcia informatyka i wiązało się z dość wysokimi kosztami. Aktualnie jest to znacznie prostsze dzięki systemom CMS. Jak wybrać CMS? Jak agencja reklamowa może pomóc w zarządzaniu stroną www? Zapraszamy do artykułu.
CMS to skrót z języka angielskiego odnoszący się do content management system. W tłumaczeniu na język polski oznacza to system zarządzania treścią. CMS to oprogramowanie, które ułatwia tworzenie, prowadzenie oraz zarządzanie stronami internetowymi. Własnoręczna edycja kodu źródłowego strony nie jest konieczna, bowiem jest ona zastąpiona przez gotowe rozwiązania wbudowane w interfejs oprogramowania.
Pierwsze systemy CMS skupiały się na wprowadzaniu treści w gotowe formularze, bez ingerencji w strukturę serwisu www. Na takiej zasadzie działały między innymi pierwsze systemy blogowe, gdzie rola użytkownika sprowadzała się do wpisywania tekstu. Aktualne systemy zarządzania treścią oferują już większy zakres możliwości modyfikacji struktury strony oraz jej rozbudowy, wykraczając ponad gotowe szablony. Niektóre gotowe rozwiązania ułatwiają nawet pozycjonowanie lokalne stron, czy zarządzanie kampaniami reklamowymi.
· Wordpress – najpopularniejszy, darmowy system o bardzo szerokim potencjale rozbudowy i modyfikacji o wtyczki.
· Shopify – komercyjny system CMS nastawiony na prowadzenie sklepu internetowego.
· Joomla– profesjonalny system zarządzania treścią, nastawiony na tworzenie wielojęzykowych portali internetowych.
· Squarespace– komercyjny CMS umożliwiający tworzenie stron www w wizualnym kreatorze,
· Wix– wizualny kreator witryn internetowych z systemem abonamentowym.
· Drupal – oprogramowanie open-source nastawione na strony o bardzo dużym ruchu.
· 1C-Bitrix– rosyjski system CMS popularny głównie w Rosji, Białorusi i Ukrainie.
· Blogger– popularny system umożliwiające darmowe prowadzenie własnego bloga.
· Magento – system zarządzania treścią przeznaczony dla sklepów internetowych.
· PrestaShop – popularny w Polsce i Francji system ecommerce.
· Open source – darmowe systemy CMS, które można wykorzystać w dowolny sposób, bez dodatkowych kosztów.
· SaaS – kompleksowe usługi, działające głównie w systemie abonamentowym, łączące w sobie hosting wraz z kreatorem stron.
· Komercyjne systemy CMS– ich wykorzystanie przypomina kupno programu komputerowego, który następnie instalujemy na naszym hostingu.
Podejmowanie decyzji jest zawsze najtrudniejsze. Szczególnie jeśli dotyczy ona projektu długoterminowego, jakim bez wątpienia jest własna strona internetowa. Czy płatne systemy zarządzania treścią są lepsze od darmowych? Czym się od siebie różnią? Jak wybrać CMS dopasowany do moich potrzeb? Niestety nie ma prostych odpowiedzi na te pytania.
Najpopularniejszy system CMS to Wordpress, który obejmuje blisko 65% całego rynku. Jest to narzędzie darmowe, rozwijane praktycznie każdego dnia, posiadające setki tysięcy (jeśli nie miliony) gotowych szablonów i wtyczek. Jego największą zaletą jest elastyczność. Strona oparta na wordpressie może być sklepem internetowym, blogiem, portalem informacyjnym, serwisem ogłoszeniowym, firmową wizytówką, czy chociażby hybrydą wszystkich wymienionych stron. Dzięki gotowym rozwiązaniom, stworzenie landing page jest możliwe w jeden wieczór, nawet przez kompletnego laika. Warto jednak skorzystać z pomocy specjalistów, oferujących tworzenie stron Chojnice.
Płatne systemy zarządzania treścią skupiają się zazwyczaj na wąskim zakresie, np. sklepy internetowe. Takie CMS mają wbudowane narzędzia dotyczące wysyłki, stanu magazynowego, systemu wystawiania faktur, automatycznego powiadamiania klientów o statusie zamówienia etc. Oczywiście podobne efekty można osiągnąć poprzez rozbudowę wordpressa o wtyczkę WooCommerce, jednak wymaga to nieco więcej gimnastyki. W wielu przypadkach znacznie lepiej sprawdzają się jednak typowe strony ofertowe nastawione na konwersję.
W zdecydowanej większości przypadków takie rozwiązanie nie ma najmniejszego sensu. Niestandardowy system zarządzania treścią, napisany od podstaw wiąże się z ogromnymi nakładami pieniędzy, pracy oraz czasu. Dodatkowo każda kolejna modyfikacja i poprawa będzie wymagała dodatkowej ingerencji dewelopera. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z gotowych rozwiązań, które są rozwijane i udoskonalane z każdym kolejnym miesiącem. Jeżeli webmastering wydaje Ci się skomplikowanym zagadnieniem, sprawdź nasze ABC stron internetowych. Znajdziesz tam cenne wskazówki odnośnie tego, jakie powinny być naczelne założenia twojej strony www.
1. Doprecyzuj, jakie są twoje potrzeby i oczekiwania względem strony internetowej.
2. Sprawdź wady i zalety poszczególnych systemów zarządzania treścią.
3. Oszacuj jakim budżetem dysponujesz i czy chcesz go zainwestować w system CMS, czy może kampanie reklamowe.
4. Sprawdź przystosowanie systemów CMS pod względem dalszego pozycjonowania strony.
5. Postaw na rozwiązania, które są cały czas rozwijane, żeby w pewnym momencie nie zostać w tyle za konkurencją.
Zajrzyj na bloga i znajdź przygotowane przez naszych ekspertów odpowiedzi na najbardziej nurtujące Cię pytania, dotyczące reklam!
Umów się na bezpłatną konsultację!
Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!
Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098