Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.
Wysoka pozycja wizytówki Google Moja Firma jest kluczem do pozyskania lokalnych klientów. Niektórzy użytkownicy Internetu nie przechodzą na prezentowane strony internetowe, ograniczając swój zakres zainteresowania do wyników wyświetlanych na mapce Google. Zapraszamy do artykułu z którego dowiesz się jak wygląda optymalizacja wizytówki GMF, a co za tym idzie – jak być TOP1 na mapkach Google.
Czynniki rankingowe Google Moja Firma mogą się nieco różnić w odmiennych rodzajach działalności. Jeżeli np. poszukujemy kwiaciarni na urządzeniu mobilnym to prawdopodobnie najwyższe pozycje w wynikach GMF będą miały kwiaciarnie, które znajdują się najbliżej nas i są aktualnie otwarte. Wynika to z samej celowości Google Maps. Oczywiście wymienione czynniki rankingowe Google Moja Firma również mają znaczenie, jednak bardzo często poszukujemy firmy, bądź miejsca, które są najbliżej nas.
Wiele kontrowersji może budzić sposób, w jaki Google stara się walczyć z dyskryminacją na tle płciowym, rasowym oraz seksualnym. Niektórzy specjaliści twierdzą, że czynnikiem rankingowym są dodatkowe atrybuty, które możemy zaznaczyć w informacjach o firmie. Są to między innymi: prezentuje się jako firma należąca do kobiety, miejsce przyjazne dla osób transpłciowych, miejsce przyjazne dla osób LGBTQ+.
Ocena firmy oraz opinie na jej temat są jednym z głównych czynników na podstawie których klienci podejmują decyzje zakupowe. Potwierdzają to badania na całym świecie, również w Polsce. Polacy przed dokonaniem zakupu konkretnego produktu sprawdzają opinie na jego temat. W analogiczny sposób funkcjonuje to również w GMF. Przed wybraniem się do restauracji, bądź skorzystaniem z usług jakiejś firmy, sprawdzamy opinie na jej temat. Jest to forma zabezpieczenia naszych interesów i uniknięcia potencjalnego rozczarowania. Liczba opinii, ich treść i aktualność mają także bezpośrednie przełożenie na pozycję w mapach Google. Algorytm Google sprawdza także frazy znajdujące się wewnątrz opinii dla optymalnego doprecyzowania wyników.
Niezadowoleni klienci znacznie chętniej wystawiają opinie na temat firmy, niżeli Ci zadowoleni. Jest to forma wyrażenia frustracji, jak i próba ostrzeżenia innych użytkowników. Dlatego tak ważnym aspektem prowadzenia wizytówki GMF jest pozyskiwanie opinii od zadowolonych klientów. Zakładając, że jeden klient na sto będzie niezadowolony to możesz być przekonany, że to właśnie on postanowi wyrazić swoje zdanie w formie opinii.
Zastanawiasz się jak zdobyć więcej opinii na Google Moja Firma? Warto wdrożyć systemowe rozwiązania ukierunkowane na pozyskiwanie opinii od zadowolonych klientów. Może to być mailing, ulotki z kodem QR, czy zwykła prośba o wystawienie opinii w rozmowie z klientem. Niektóre firmy decydują się nawet na akcje promujące wystawianie opinii, oferując klientom rabat czy niewielki gratis do zakupów.
Pamiętaj o tym, by regularnie odpowiadać na opinie dodawane przez klientów. Dotyczy się to zarówno opinii pozytywnych, jak i tych negatywnych. Jeżeli dana opinia nie narusza regulaminu Google to nie ma możliwości jej usunięcia. Jedyną możliwością jaka staje przed właścicielem wizytówki GMF jest udzielenie odpowiedzi. Jest to forma odniesienia się do zarzutów klienta, bądź zwyczajnego podziękowania mu za skorzystanie z twoich usług.
Wizytówki Google Moja Firma są jednym z głównych źródeł informacji na temat twojej firmy w Internecie. To właśnie tam klienci będą poszukiwali informacji o godzinach otwarcia, wskazówkach dojazdu, czy danych kontaktowych. Warto zadbać o to, by informacje na wizytówce były zawsze aktualne. Dotyczy się to zarówno niestandardowych godzin otwarcia (np. w święta), czy chociażby regularnego dodawania wpisów i informowanie o ważnych wydarzeniach z życia firmy.
Czynniki rankingowe Google Moja firma zostały omówione na początku tego artykułu. Nie mogło wśród nich zabraknąć również zdjęć firmy. Możesz je dodawać we własnym zakresie z poziomu zarządzania wizytówką, jednak taką opcją dysponuje praktycznie każdy właściciel konta Google. Systematyczne dodawanie zdjęć samemu w połączeniu z aktywnością Użytkowników powinny poskutkować wysokimi pozycjami na mapkach Google.
Żyjemy w erze informacji. Praktycznie każdego dnia jesteśmy zalewani nowymi informacjami. Możemy to obserwować w mediach społecznościowych, czy chociażby na firmowych blogach. Optymalizacja wizytówki GMF powinna się zatem sprowadzić do regularnego publikowania aktualności we wpisach na profilu Google Moja Firma. Jest to także wyraźny sygnał dla klientów, że nasza firma działa aktywnie na wielu płaszczyznach prowadzenia firmy i jej promocji.
Wizytówka GMF, zależnie od wybranej kategorii działalności, otwiera przed nami możliwość wprowadzenia produktów, bądź oferowanych usług, takich jak tworzenie stron www. Co więcej, mogą one prowadzić bezpośrednio do wskazanej przez nas podstrony, np. produktu w sklepie internetowym. Jest to świetna forma zaprezentowania swojej oferty klientom, jeszcze zanim wejdą na naszą stronę internetową. W przypadku produktów mamy możliwość dodania zdjęcia, nazwy, opisu oraz odnośnika do konkretnej strony internetowej. Najlepiej jeśli opisy produktów w wizytówce GMF będą różniły się nieco od tych prezentowanych na stronie.
Wiele osób wychodzi z błędnego założenia, że wizytówka GMF nie ma żadnego związku z posiadaną stroną internetową. Nic bardziej mylnego! Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma może odbywać się również na stronie internetowej naszej firmy. W jaki sposób to zrobić?
Praca nad wizytówką to proces rozłożony w czasie. Po przeczytaniu tego artykułu z pewnością znalazłeś wskazówki, które możesz wdrożyć w życie już teraz. Pamiętaj jednak, że optymalizacja wizytówki Google Moja Firma polega na systematycznym i skrupulatnym działaniu. Potraktuj wizytówkę jako kolejny aspekt prowadzonej przez ciebie działalności, swoisty łącznik pomiędzy twoją firmą a potencjalnymi klientami. Jeżeli dobrnąłeś do samego końca to teraz już wiesz, jak być TOP1 w lokalnych wynikach Google! Jeśli jednak nadal potrzebujesz pomocy – nasza agencja reklamowa Chojnice pomoże ci z przyjemnością.
Zajrzyj na bloga i znajdź przygotowane przez naszych ekspertów odpowiedzi na najbardziej nurtujące Cię pytania, dotyczące reklam!
Umów się na bezpłatną konsultację!
Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!
Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098