Romgaz - dostawca gazu i paliw, którego warto obserwować

Klient:

Romgaz

Zakres działań:

Social Media

Stacja benzynowa pod tętniącym życiem różowym niebem zachodzącego słońca, ze śniegiem na ziemi i podświetlonym znakiem stacji.

Kim jest Klient?

Romgaz to firma, która od ponad 30 lat zajmuje się sprzedażą gazu grzewczego i paliw.

Zaczynając od dystrybucji butli z gazem na przełomie wieków, obecnie zajmuje się również budową instalacji zasilanych LPG dla domów, firm, hoteli, restauracji i znanych sieci supermarketów oraz hurtowymi dostawami paliw. Dodatkowo posiada własną sieć stacji paliw i konkuruje z największymi korporacjami na rynku. Firma ma kilka odnóg działalności, z których każda jest równie istotna. Odbiorcami firmy Romgaz jest zarówno sektor B2B, jak i B2C.

Społecznościowe cele do zrealizowania

Romgaz i Gregor Media od lat współpracują na różnych polach.

Od obsługi eventów, przez stronę internetową i kampanie Google, aż po 2 kanały na YouTube, w tym jeden z pewnością wyjątkowy w skali Europy (więcej przeczytasz o nim TUTAJ!). Wszystkie działania realizowane są tak, by budować spójny wizerunek marki. W strategii firmy ważnym elementem jest także obecność w kanałach społecznościowych, a cele Romgaz na tym polu to:

  • Budowanie wizerunku nowoczesnej, innowacyjnej marki,
  • Wyróżnienie się wśród konkurencji,
  • Zbudowanie relacji z klientami, poprzez poczucie humoru i przyjemne w odbiorze, a równocześnie wartościowe treści,
  • Szerokie zasięgi, umożliwiające pokazanie spektrum usług
  • Edukowanie w zakresie gazu i korzyści z ogrzewania domu propanem.

Stacja benzynowa i ceglany budynek z wieżą pod tętniącym życiem niebem zachodzącego słońca.

Zaproponowane rozwiązania

Jako podstawowy kanał komunikacji w mediach społecznościowych wybraliśmy Facebook.

Klient prowadził wcześniej działania w tym serwisie, jednak były one niesystematyczne oraz brakowało w nich spójności oraz wyróżnika. Postanowiliśmy więc tchnąć w fanpage Romgaz nowe życie, poprzez zaproponowanie komunikacji, w której podstawą jest poczucie humoru - istotny element osobowości marki. Równie ważne w przekazie stało się także stawianie na wartości rodzinne i bliskie relacje, zarówno z klientami, jak i kontrahentami.

Za treści publikowane na Facebooku odpowiedzialny jest duet złożony z copywriterki i grafika. Dbają oni o swobodną i przyjemną w odbiorze komunikację przez tekst i obraz. Obok przyciągających i wzbudzających reakcje wpisów, równie istotna jest spójna szata graficzna postów, rolek, filmów i animacji, a także różnorodność w poruszanej tematyce.

Chociaż harmonogram postów przygotowywany jest z wyprzedzeniem – tak, aby zadbać o wartościowe treści merytoryczne – na bieżąco reagujemy na to, co dzieje się w firmie oraz na to, o czym obecnie się mówi, wykorzystując okazję do publikacji treści Real Time Marketing. W ten sposób przez fanpage dostarczamy klientom Romgaz nie tylko informacje o aktualnych ofertach i promocjach, ale też stanowi on istotne źródło wiedzy dla osób poszukujących newsów z branży.

Uzyskane rezultaty

Aktualnie fanpage obserwuje ponad 2100 osób i liczba ta stale rośnie.

Komunikacja stała się systematyczna i spójna, a niemal każdy post organicznie dociera do prawie połowy z nich, co obecnie jest dużym sukcesem.

Przykład codziennej komunikacji

Przykłady animacji

Efekty kampanii reklamowych

Dużą rolę w sukcesie komunikacyjnym – oprócz ciekawych treści, konkursów, zachęcania do wchodzenia w interakcje – grają precyzyjnie ustawiane kampanie reklamowe. To one odpowiadają za ponad milionowe zasięgi, które osiągnęliśmy dla naszego klienta, od kiedy zajmujemy się prowadzeniem fanpage’a.

Recenzje branży

Klient co jakiś czas donosi nam, że jego fanpage i sposób, w jaki buduje wizerunek w mediach społecznościowych są przykładem dla innych firm z branży paliw i gazu. Wyróżniająca się na tle nie tylko rodzinnych przedsiębiorstw, ale też największych monopolistów zabawna, edukująca i spójna komunikacja, jest doceniana także przez organizacje zrzeszające sprzedawców energii i paliw w Polsce.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

W ramach naszej współpracy z firmą Romgaz, skoncentrowaliśmy się na przekształceniu ich obecności w mediach społecznościowych w dynamiczne i efektywne narzędzie komunikacji.

Nasza strategia polegała na wprowadzeniu spójnego i atrakcyjnego wizerunku marki, który łączył humor, wartości rodzinne oraz edukacyjne treści dotyczące gazu i ogrzewania. Poprzez regularne publikowanie przemyślanych i różnorodnych treści, oraz prowadzenie precyzyjnie targetowanych kampanii reklamowych, udało nam się znacznie zwiększyć zasięg na fanpage'u Romgaz. Efektem naszych działań jest nie tylko rosnąca liczba obserwujących, ale także wysoka organiczna widoczność postów oraz efektywne dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców.

Dzięki dobrze dobranym treściom i kampaniom, Romgaz wyróżnia się na tle konkurencji, stając się przykładem innowacyjnego i skutecznego podejścia do komunikacji w mediach społecznościowych.

Co właściciel Romgazu mówi o współpracy z Gregor Media? Posłuchaj.



Z nami wzniesiesz swoje profile w mediach społecznościowych na wyższy poziom!

Media społecznościowe to kluczowy kanał komunikacji z Twoimi odbiorcami, który pozwala budować relacje i promować Twoją markę. Regularne aktualizacje, ciekawe treści oraz skuteczna strategia komunikacyjna mogą znacząco zwiększyć zaangażowanie i widoczność. Jeśli Twoje obecne działania w social mediach nie przynoszą oczekiwanych efektów lub potrzebujesz świeżego podejścia, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci stworzyć i wdrożyć strategię, która wyróżni Twoją markę i przyciągnie nowych followersów!

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Bezpłatna konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098