Fanpage w branży medycznej – prowadzenie social mediów ginekolożki

Klient:

Lekarka-ginekolożka

Zakres działań:

Social Media

Pracownik służby zdrowia w białym fartuchu pisze w schowku, w tle znajduje się aparat USG i stół do badań.

Kim jest Klient?

Nasza klientka to lekarka-ginekolożka i specjalistka położnictwa.

Prowadzi lokalnie własny prywatny gabinet, w którym oferuje leczenie kobiet, profilaktykę zdrowotną, prowadzenie ciąży i usługi z zakresu medycyny estetycznej.

Cele Klienta

Klientka chciała mieć platformę do kontaktu z potencjalnymi i obecnymi pacjentkami.

Nie posiada strony internetowej. Jej celem było budowanie relacji i wizerunku ekspertki poprzez fanpage na Facebooku oraz dotarcie do kobiet, które nie wiedzą jeszcze o jej gabinecie.

Fotel do badań ginekologicznych z niebieską wyściółką stoi przy białej ścianie w sali badań lekarskich.

Zaproponowane rozwiązania

Podczas tworzenia briefa zrozumieliśmy, że branża naszej klientki z wielu względów jest newralgiczna. To, na co musieliśmy zwrócić uwagę to:

  1. Przepisy prawa związane z zakazem reklam w branży medycznej.

  2. Delikatna tematyka, często tematy tabu.

  3. Tajemnica lekarska i troska o jej przypadkowe naruszenie.

  4. Obwarowania samego portalu Facebook dotyczące seksualności człowieka.

Znając te trudności, zaproponowaliśmy stworzenie fanpage’a, w którym posty miały dotyczyć uświadamiania kobiet w kontekście profilaktyki zdrowotnej i ochrony zdrowia. Stworzyliśmy layout grafik, opartych o subtelne tylko nawiązanie do wizyt ginekologicznych, wywołujące konkretne skojarzenia wśród kobiet.

Uzyskane rezultaty

Od ponad 2 lat prowadzimy niemal bez przerwy fanpage, który rośnie z każdym rokiem. Obecnie obserwuje go już 1320 osób - w ciągu roku przybyło ich ponad 330.

Zasięg w ostatnim miesiącu wyniósł ponad 13 000.

W 100% samodzielnie tworzymy treści – zarówno teksty postów, jak i grafiki oraz ustalamy bieżące pomysły na komunikację. Przyjęliśmy strategię budowania relacji i edukowania odbiorców - klientki same chętnie polecają sobie nawzajem treści merytoryczne.

Najpopularniejsze posty to te przypominające o wykonywaniu badań profilaktycznych. Zwiększają one świadomość kobiet, a przy okazji zachęcają do wizyty w gabinecie.

Co miesiąc nasze posty docierają do średnio 5000-13000 odbiorców. Według dostępnych danych są to kobiety z okolicznych miejscowości, a więc oczekiwana grupa docelowa.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Klientka jest zadowolona – jej grafik jest wypełniony po brzegi.

Posiadając wyłącznie fanpage na Facebooku dociera do potencjalnych pacjentek – młodych kobiet, które szukają rozwiązań dla różnych kwestii zdrowotnych.

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098