Apetyczne zdjęcia i smakowite treści - klucz do sukcesu restauracji Fosa

Klient:

Fosa Chojnice

Zakres działań:

Social Media

Wyjątkowe miejsce w sercu Chojnic

Naszym klientem jest lokalna restauracja, położona w malowniczym centrum małego miasta, blisko najważniejszych zabytków.

Właściciel to miłośnik gotowania, który od wielu lat jest odpowiedzialny za jakość kuchni, receptury oraz menu. Wkłada dużo serca i wysiłku w to, by goście byli zadowoleni ze spędzonego tam czasu. Jak jednak przekonać o tym lokalną społeczność i zachęcić ich do odwiedzania restauracji? Z pomocą przyszły social media i spojrzenie na serwowane potrawy okiem doświadczonego fotografa.

Przepis na rozpoznawalność

Wydawać by się mogło, że właściciel restauracji ma wszystko, aby osiągnąć sukces.

Jego lokal leży w ścisłym centrum małego miasta, przez które o każdej porze roku, niezależnie od godziny, przechadza się mnóstwo miejscowych i turystów. Dodatkowo wdrożył nową kartę pysznych dań, które przygotowuje doświadczony kucharz. Jednak jego restauracji nie odwiedzało zbyt wielu klientów. Naszym zadaniem było sprawić, by o lokalu dowiedziało się jak najwięcej osób, a stoliki zapełniły się spragnionymi uczty dla zmysłów gośćmi.

W mediach społecznościowych je się oczami

Apetyczne obrazy potrafią wywołać niepohamowaną ochotę na przekąszenie czegoś dobrego, co może być dobrym bodźcem do wizyty w lokalu.

Wiedzieliśmy, że najlepszą drogą do osiągnięcia zamierzonego sukcesu będzie zintensyfikowana obecność restauracji w mediach społecznościowych. Klient miał już swój profil na Facebooku, jednak posty publikowane były dość rzadko i nieregularnie. Dotąd nie wykorzystywał również potencjału marketingowego Instagrama, dlatego zaproponowaliśmy mu prowadzenie kont w obu tych serwisach. Rozmawialiśmy również o uruchomieniu kampanii reklamowych, trafiających do osób odwiedzających okolicę.

Po drodze okazało się jednak, że restauracja nie ma żadnej bazy zdjęć i filmów, pokazujących apetyczne dania z nowej karty, dlatego pierwszym podjętym przez nas krokiem było zorganizowanie sesji zdjęciowej, której efekty miały zachwycać i wywoływać burczenie w brzuchach potencjalnych klientów.

Uzyskane rezultaty

Nasz fotograf przygotował ponad 70 zdjęć przedstawiających smakowite potrawy, piękne wnętrza i życie restauracji.

W ciągu zaledwie jednego dnia zdjęciowego uzyskaliśmy mnóstwo materiału, który zachęca do odwiedzenia restauracji, dlatego w następnym kroku zajęliśmy się układaniem strategicznego, ciekawego i budującego relację harmonogramu postów.

Zaproponowane przez nas grafiki są proste, ale dzięki wysokiej jakości fotografii zatrzymują uwagę i pobudzają apetyt. Istotnym elementem komunikacji stała się również prezentacja sezonowych i okazjonalnych kart dań, które miały za zadanie przyciągać smakoszy.

Efekty współpracy dało się szybko zauważyć - już w pierwszym miesiącu współpracy zasięgi fanpage’a wzrosły o ponad 4000%, przekraczając 28 000, a na Instagramie sięgnęły 2 300. W tym samym czasie przybyło ponad 100 i 75 obserwatorów odpowiednio na obu portalach.

W tym czasie najlepsza rolka osiągnęła zasięg na poziomie 22 883, 63 710 wyświetleń i wywołała aż 418 interakcji.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Obecność w mediach społecznościowych jest nieodłącznym elementem strategii marketingowej dla lokalnych biznesów, takich jak restauracja naszego klienta.

Dzięki odpowiednio zaplanowanym i regularnym aktywnościom na platformach takich jak Facebook i Instagram, zwiększa się jej rozpoznawalność wśród okolicznej społeczności, a dobrej jakości zdjęcia potraw i wnętrz restauracji przyciągają wzrok i budują pozytywny wizerunek lokalu. Właściciel restauracji potwierdza, że współpraca z nami przełożyła się na wzrost zamówień i pojawienie się nowych klientów. Wrócili także dotychczasowi bywalcy, którzy zainteresowali się daniami z nowej karty, dowiadując się o niej z social mediów.

Siła mediów społecznościowych w budowaniu marki

Media społecznościowe to przestrzeń, w której każda firma, niezależnie od sektora, ma szansę zaistnieć. Kluczowe jest jednak prowadzenie spójnej i angażującej komunikacji, opartej na regularnych publikacjach, atrakcyjnych wizualnie materiałach i skutecznych kampaniach reklamowych. Właściwie zaplanowane działania mogą przełożyć się na wzrost zainteresowania marką, zwiększenie liczby klientów oraz budowanie lojalności wśród obecnych odbiorców. Skuteczna strategia w mediach społecznościowych to inwestycja, która przynosi realne korzyści dla biznesu.

Jeśli również jesteś głodny sukcesu i chcesz wyróżnić swoją firmę w social mediach skontaktuj się z nami. Z przyjemnością pomożemy Ci zaplanować i wdrożyć strategię działań oraz zorganizujemy sesję zdjęciową, która wzmocni wizerunek Twojej marki, umocni jej autentyczność i przyciągnie uwagę w zatłoczonej przestrzeni internetowej.

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Bezpłatna konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098