BLOG

Wymiary grafik w Social Mediach

Wymiary grafik na Facebooku to temat, który regularnie przyciąga uwagę marketerów. Nic w tym dziwnego – dobrze dopasowane obrazy mogą przyciągnąć sporo uwagi. Źle przycięte – marnują swój potencjał. A ponieważ co jakiś czas „niebieskie ef” zmienia układ strony i modyfikuje oczekiwania, warto regularnie sprawdzać obecne zasady.

Zdjęcie profilowe

To zdjęcie wyświetla się na ekranach desktopowych w wymiarach 170x170 pikseli, natomiast na telefonach jako 128x128. Optymalnie jest jednak przygotować jego większa wersję, mierzącą 800x800 pikseli i… pamiętać, ze zostanie ona wykadrowana do kształtu koła.

Cover, czyli grafika w tle

To druga obok zdjęcia profilowego „wizytówkowa” grafika, o którą warto zadbać. W jej przypadku zalecana rozdzielczość to 820x312 dla desktopu oraz 640x360 dla smartfonów. Warto przy tym zauważyć, iż gdy mowa o coverze, grafiki na Facebooka mobilnego i „stacjonarnego” mają rozbieżne proporcje. Uwzględnij to przy planowaniu rozłożenia najistotniejszych elementów.

Posty poziome, pionowe i kwadratowe

Omawiając wymiary grafik na Facebooku nie sposób pominąć wskazówki dotyczące postów. Te wyglądają następująco:

  • dla postu poziomego 1200x900 pikseli,
  • dla postu pionowego 640x900 pikseli,
  • dla postu kwadratowego 2000x2000 pikseli.

Cover grupy

Wróćmy na chwilę do coverów. Te przydają się nie tylko dla samych fanpage’y, lecz również dla grup, które być może prowadzisz w powiązaniu ze swoim biznesem. Jeśli tak – również i w ich przypadku warto zadbać o zdjęcie w tle. To zaś może mieć wymiary maksymalnie do 1640x856 pikseli. Pamiętaj jednak, ze na ekranie telefonu wyświetli się obszar maksymalnie 1640x64 pikseli, więc warto mieć na względzie to, w jaki sposób obraz zostanie wykadrowany.

Grafiki na Facebooka to też wydarzenia

Uwzględniając wymiary grafik na Facebooku, pamiętajmy także o tle do wydarzeń – w końcu one także są istotnym narzędziem dostępnym na FB. W tym przypadku zalecane jest ustawienie rozmiaru 1200x628.

Grafiki do reklam na FB

Wymiary grafik social media to tez kwestia reklam, jakie się na nich umieszcza. W przypadku Facebooka będą to:

  • co najmniej 1080x1080 dla reklam w karuzeli,
  • 1920x1080 dla postów video,
  • 900x1600 dla Facebook Stories,
  • 1200x628 dla Lead Ads,
  • 1200x628 dla Linkpostów.

Tytułem posłowia – pamiętaj, ze Facebook to nie wszystko. Wymiary grafik social media mogą się różnić pomiędzy portalami i jeśli postanowisz działać na Instagramie, LinkedInie, czy YouTubie, zadbaj o weryfikację rozmiarów grafik i pod te kanały marketingowe.

INSTAGRAM
  • zdjęcie pionowe (portretowe): 1080x1350 px
  • profilowe: 320x320 px
  • standardowy kwadrat: 1080x1080 px
  • grafika pozioma: 1080x566 px 
  • stories: 1080x1920 px
  • reels: 1080x1920 px - zdjęcie wyróżniające do profilu głównego 420x654 px

LINKEDIN
  • zdjęcie profilowe (profil osobisty): 400x400 px 
  • zdjęcie profilowe (profil firmowy): 300x300 px
  • zdjęcie w tle (profil osobisty): 1584×396 px 
  • zdjęcie w tle (profil firmowy): 1128×191 px
  • grafika pionowa: 768x960 px
  • grafika kwadratowa: 1080x1080 px
  • grafika pozioma: 1200x628 px  

YOUTUBE
  • zdjęcie profilowe: 800x800 px
  • baner: 2048x1152 px
  • video: 1280x720 px

TIKTOK
  • zdjęcie profilowe: min. 20x20 px
  • wideo: 1080x1920 px

Umów się na bezpłatną konsultację!

Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!


Wyślij zapytanie
o współpracę


Wyślij zapytanie do nas

Zapisz się na
konsultację online


Zapisz się już teraz

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie gruntu: UDG-SPE.04.2023/098