Wymiary grafik na Facebooku to temat, który regularnie przyciąga uwagę marketerów. Nic w tym dziwnego – dobrze dopasowane obrazy mogą przyciągnąć sporo uwagi. Źle przycięte – marnują swój potencjał. A ponieważ co jakiś czas „niebieskie ef” zmienia układ strony i modyfikuje oczekiwania, warto regularnie sprawdzać obecne zasady.
Zdjęcie profilowe
To zdjęcie wyświetla się na ekranach desktopowych w wymiarach 170×170 pikseli, natomiast na telefonach jako 128×128. Optymalnie jest jednak przygotować jego większa wersję, mierzącą 800×800 pikseli i… pamiętać, ze zostanie ona wykadrowana do kształtu koła.

Cover, czyli grafika w tle
To druga obok zdjęcia profilowego „wizytówkowa” grafika, o którą warto zadbać. W jej przypadku zalecana rozdzielczość to 820×312 dla desktopu oraz 640×360 dla smartfonów. Warto przy tym zauważyć, iż gdy mowa o coverze, grafiki na Facebooka mobilnego i „stacjonarnego” mają rozbieżne proporcje. Uwzględnij to przy planowaniu rozłożenia najistotniejszych elementów.
Posty poziome, pionowe i kwadratowe
Omawiając wymiary grafik na Facebooku nie sposób pominąć wskazówki dotyczące postów. Te wyglądają następująco:
- dla postu poziomego 1200×900 pikseli,
- dla postu pionowego 640×900 pikseli,
- dla postu kwadratowego 2000×2000 pikseli.
Cover grupy
Wróćmy na chwilę do coverów. Te przydają się nie tylko dla samych fanpage’y, lecz również dla grup, które być może prowadzisz w powiązaniu ze swoim biznesem. Jeśli tak – również i w ich przypadku warto zadbać o zdjęcie w tle. To zaś może mieć wymiary maksymalnie do 1640×856 pikseli. Pamiętaj jednak, ze na ekranie telefonu wyświetli się obszar maksymalnie 1640×64 pikseli, więc warto mieć na względzie to, w jaki sposób obraz zostanie wykadrowany.
Grafiki na Facebooka to też wydarzenia
Uwzględniając wymiary grafik na Facebooku, pamiętajmy także o tle do wydarzeń – w końcu one także są istotnym narzędziem dostępnym na FB. W tym przypadku zalecane jest ustawienie rozmiaru 1200×628.
Grafiki do reklam na FB
Wymiary grafik social media to tez kwestia reklam, jakie się na nich umieszcza. W przypadku Facebooka będą to:
- co najmniej 1080×1080 dla reklam w karuzeli,
- 1920×1080 dla postów video,
- 900×1600 dla Facebook Stories,
- 1200×628 dla Lead Ads,
- 1200×628 dla Linkpostów.
Tytułem posłowia – pamiętaj, ze Facebook to nie wszystko. Wymiary grafik social media mogą się różnić pomiędzy portalami i jeśli postanowisz działać na Instagramie, LinkedInie, czy YouTubie, zadbaj o weryfikację rozmiarów grafik i pod te kanały marketingowe.

- zdjęcie pionowe (portretowe): 1080×1350 px
- profilowe: 320×320 px
- standardowy kwadrat: 1080×1080 px
- grafika pozioma: 1080×566 px
- stories: 1080×1920 px
- reels: 1080×1920 px – zdjęcie wyróżniające do profilu głównego 420×654 px

- zdjęcie profilowe (profil osobisty): 400×400 px
- zdjęcie profilowe (profil firmowy): 300×300 px
- zdjęcie w tle (profil osobisty): 1584×396 px
- zdjęcie w tle (profil firmowy): 1128×191 px
- grafika pionowa: 768×960 px
- grafika kwadratowa: 1080×1080 px
- grafika pozioma: 1200×628 px

- zdjęcie profilowe: 800×800 px
- baner: 2048×1152 px
- video: 1280×720 px

- zdjęcie profilowe: min. 20×20 px
- wideo: 1080×1920 px