Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który zawiera wiele różnych, często zaskakujących elementów. Jak zacząć pozycjonować strony internetowe? W jaki sposób poprawić widoczność strony poprzez drobne zabiegi? Czy zawsze potrzebna jest do tego agencja SEO? Zobacz, jak działa wyszukiwarka Google i poznaj proces pozycjonowania stron od podstaw! :)
Pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO albo Search Engine Optimization to nic innego, jak sprawienie, by pozycja w wynikach wyszukiwania nazwy firmy, sklepu i innych stron była jak najwyższa, a więc by jak najwyżej wyświetlała się po wpisaniu słów kluczowych w Google. Nie jest to jednak takie proste - aby przekonać algorytm do poprawienia pozycji, trzeba wdrożyć wiele małych i dużych kroków na swojej stronie internetowej. Czy zawsze potrzebny jest do tego profesjonalista? Po co w ogóle to robić?
Warto wiedzieć, jak działa wyszukiwarka Google. To automatyczna wyszukiwarka, która korzysta z tzw. robotów indeksujących, skanujących właściwie cały Internet, aby znaleźć nowe witryny, podstrony, treści. Sprawiają one, że dana strona zostaje zideksowana, a więc może pojawiać się w rankingu Google.
Cała zabawa polega na tym, aby roboty te "chętniej" wyszukiwały daną stronę i umieszczały ją wyżej w rankingu. Przestrzegając kilku prostych zasad można je na to naprowadzić - budując autorytet strony poprawiasz pozycjonowanie sklepu internetowego lub innego miejsca w sieci.
Twoi potencjalni klienci, wpisując w Google to, czym zajmuje się Twoja firma, np. "Warsztat samochodowy" albo "Świece zapachowe Poznań", zazwyczaj wybierają spośród 3-5 pierwszych pozycji w Google. Reszta ich nie interesuje, nie wygrała konkursu o uwagę. Twoim celem jest więc sprawienie, aby konkurować na tym etapie lejka sprzedażowego i organicznie, a więc bez płatnych reklam, konkurować z innymi w tym miejscu.
Chcąc, aby strona www pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej, a tym samym wpływając na ruch na stronie, trzeba poprawić między innymi:
i wdrożyć wiele innych zmian. Osoby posiadające Wordpress mają tu technicznie ułatwione zadanie, jeśli chcą robić to na własną rękę... Ale optymalizacja techniczna strony poprzez samodzielne pozycjonowanie nie jest taka prosta. Jednak zanim zadzwonisz do specjalistów SEO i poprosisz o audyt SEO (służymy pomocą!), spróbuj już teraz wprowadzić niektóre zmiany na twojej stronie internetowej.
Skuteczne pozycjonowanie można osiągnąć na wiele różnych, nie zawsze "dobrych" sposobów. Należą do nich m.in.:
White Hat SEO - jawnie dozwolone, akceptowalne przez Google Analitics działania, premiowane przez roboty Google.
Black Hat SEO - niezgodne z wytycznymi wyszukiwarek działania, które czasem są wychwytywane przez roboty wyszukiwarek.
Korzystając z tych drugich, by poprawić pozycjonowanie w Google, będziesz na dobrej drodze, aby... zniknąć spośród stron w wynikach wyszukiwania.
Do tych pierwszych natomiast należą m.in. działania on-site, a więc optymalizacja techniczna strony, które możesz przeprowadzić jako początkujący bez audytu SEO. To np.:
To, o czym często zapominają osoby, które skupiają się na widoczności strony internetowej i procesie pozycjonowania stron to użyteczność contentu - a więc to, by znajdujące się na niej treści, zaczynając od tytułu strony i strony głównej, przez wpisy na blogu, aż po sam kontakt, były po prostu ciekawe i praktyczne dla użytkownika. Pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania to bowiem nie wszystko - co z tego, że użytkownik łatwo ją znajdzie, skoro nie będzie wiedział, jak dokonać zakupu, skontaktować się z Tobą lub co w ogóle oferujesz?
Optymalizacja strony pod kątem algorytmu wyszukiwarki wymaga cierpliwości. Aby dana strona pokazywała satysfakcjonujące wyniki w Google Analytics potrzeba czasu. W dodatku działania SEO są nieustającym procesem, o który trzeba dbać na okrągło. Chcąc zachować wysoką pozycję strony i widoczność w wynikach wyszukiwania, należy wdrożyć strategię SEO i na bieżąco dbać o zaspokajanie algorytmów Google, co rusz nieco modyfikując treści w odpowiednich miejscach. Należy śledzić, co robi konkurencja, jakie są obecnie trendy i czego poszukują nasi klienci - praca specjalisty SEO to robota na pełen etat! Wyniki jednak ogromnie wpływają na konkurencyjność firmy i powinny być fundamentem lejka sprzedażowego, w którym istotna jest strona internetowa.
Zupełnie odwrotnie jest w przypadku Google Ads. Tu nie ma znaczenia struktura strony, szybkość strony czy SEO strony (przynajmniej dopóki nie trafi na nią klient). Wystarczy wpłacić odpowiednią sumę i ustawić reklamy, by w krótkim czasie dotrzeć do określonej grupy docelowej. To oczywiście warto zostawić profesjonalistom z Gregor Media, by nie przepalać budżetu. Działania mające na celu reklamowanie marki poprzez Google Ads i wyższe indeksowanie strony wymagają doświadczenia, analitycznego umysłu i odpowiedniego rozdysponowania budżetu - robienie tego bez wsparcia specjalistów raczej nie przyniesie efektów.
Co zrobić w celu zwiększenia widoczności strony? Jak powinno przebiegać samodzielne pozycjonowane Twojej strony internetowej?
Po wdrożeniu tych prostych zabiegów, których celem jest pozycjonowanie swojej strony internetowej na własną rękę, sprawdź Google Search Console. Jeśli Twoje starania o pozycjonowanie stron www są błędne, a roboty indeksujące napotykają pewne problemy, właśnie tam pojawią się alerty i informacje, jak to zmienić.
Nie wiesz, jak to zrobić? Skontaktuj się z nami i poznaj ofertę na pozycjonowanie stron internetowych.
Zobacz w ilu miastach pomagamy naszym klientom z pozycjonowaniem:
Zajrzyj na bloga i znajdź przygotowane przez naszych ekspertów odpowiedzi na najbardziej nurtujące Cię pytania, dotyczące reklam!
Umów się na bezpłatną konsultację!
Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!
Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098