BLOG

Jak zrobić reklamę na TikToku?

Platforma TikTok w początkowym okresie działania skupiała użytkowników, poszukujących sposobu na spędzenie wolnego czasu w sieci. Krótkie, trwające nie dłużej niż 3 minuty TikToki stały się bardzo popularnymi filmikami, zawierającymi kreatywny przekaz do odbiorców i najczęściej sporą dawkę dobrego humoru. Platforma stała się obiektem zainteresowania firm, poszukujących nowych sposobów na budowanie strategii rozwoju i promocji marki poprzez personalizację reklam.

Dlaczego warto zrobić reklamę na TikToku i korzystać z kampanii TikTok Ads?

Większość małych i średnich firm swoją strategię reklamową opiera o Facebook Ads, kierując zdjęcia, materiały video oraz posty do potencjalnych i już pozyskanych klientów, dopasowanych przez platformę względem konkretnych cech - czyli przez personalizację reklam. Cel kampanii to przede wszystkim zwiększenie zasięgu oddziaływania marki na grupę potencjalnych odbiorców. Czy TikTok, który długo miał opinię portalu z krótkimi filmikami dla dzieci i młodzieży może być skutecznym narzędziem reklamy dla firm? Odpowiedź brzmi: oczywiście!

Wybierając reklamy wideo w TikTok masz skorzystasz z nowoczesnych, intuicyjnych narzędzi, dzięki którym każdy, nawet osoba niedoświadczona może tworzyć personalizację reklam, skutecznie trafiających do odbiorców. TikTok wciąż jest nienasycony reklamami, dlatego dzięki założeniu konta biznesowego i prawidłowemu określeniu grupy docelowej możesz wyprzedzić konkurencję. Z TikToka korzystają osoby w 150 krajach, a w 2022 roku ich liczba przekroczyła 2 miliardy. Dołącz do grona użytkowników TikTok, określając reklamę wideo TikTok jako główne narzędzie strategii.

Reklamy na TikToku - do kogo trafiają różne rodzaje reklam?

Rodzaje reklam w aplikacji TikTok opierają się o krótki, kreatywny przekaz i trafiają przede wszystkim do użytkowników z pokolenia Z oraz do Millenialsów. Jeżeli główną grupą docelową Twojej działalności są osoby w wieku poniżej czterdziestu lat, TikTok Ads zdecydowanie sprawdzi się w kreacji reklamowej. Dopasowane reklamy TikToka będą się wyświetlały przez całą dobę lub o konkretnych porach. Poprzez personalizację reklam do potrzeb swojej marki skorzystasz z formatów TikTok Ads, skutecznie trafiając w grupę odbiorców. Użytkownikom aplikacji TikTok będą wyświetlały się w najlepszy sposób - system wyświetlania reklamy można dopasować bardzo dokładnie. Reklama TikTok trafia do użytkowników, dopasowanych pod kątem zainteresowań i demografii. Dodatkową zaletą konta TikTok jest możliwość tworzenia list niestandardowych odbiorców.

@maltechnik.chojnice Cześć Tik Tok, jestem Wojtek i chętnie zajmę się twoim domem❗️🏠 #budowlanka #remont #dom #malowanie #ocieplanie #budowa #tynki #pomorskie #chojnice ♬ Suns - Official Sound Studio

Kampanie reklamowe TikTok - przygotuj strategię działań reklamowych krok po kroku

W systemie TikTok Ads wszystko jest proste i intuicyjne - nawet dla osób, które nie mają doświadczenia w tworzeniu materiałów reklamowych. Narzędzia sprawdzają się u wszystkich, także, rozpoczynających swoją działalność. Kluczem skuteczności kampanii jest dokładne rozplanowanie strategii i wykonanie kilku kroków, angażujących opcje reklamowe.

Podczas przygotowywania kampanii TikTok Ads, przygotuj strategię - tak, jak robisz to pod każdy inny format reklamy. Twoje działania powinny być uporządkowane i dokładnie realizować założone cele.

Do tej grupy reklam:

  1. Opracuj Personę, czyli idealny model odbiorcy, do którego chcesz kierować filmiki w kampanii TikTok. Weź pod uwagę demografię, zamożność, styl życia, ale też sposób konsumpcji treści i momenty dnia, w których TikTok będzie reklamy pokazywał. Twoim celem reklam nie jest największa grupa użytkowników, której reklama wyświetli się, tylko Twoi potencjalni klienci, którzy z platformy korzystają.
  2. Stwórz listę tematów związanych z branżą, która zainteresuję określoną wcześniej grupę odbiorców. Zobacz, jak robi to konkurencja, by dotrzeć do największej liczby użytkowników. Pomyśl, jak swoją reklamę TikTok zrealizować zabawnie, ale wciąż ze smakiem - treści reklamy nie powinny Cię ośmieszać, ale budować Twój wizerunek eksperta!
  3. Zastanów się nad własnymi możliwościami tworzenia reklam z wykorzystaniem formatów TikTok Ads - ile filmików w tygodniu jesteś w stanie wykreować? Ile czasu i zasobów na to poświęcisz? Aby w pełni wykorzystać potencjał reklamowy TikToka postaw na regularne publikowanie - jeśli nie masz czasu na codzienne nagrywanie, wybierz opcję, w której wrzucasz mniej, ale stale.
  4. Rozważ, jak ma być postrzegana Twoja marka przez odbiorców reklam. Czy chcesz, aby typowy użytkownik konta TikTok uznawał Twój brand za zabawny, pełen poczucia humoru? A może ten typ reklamy ma kreować obraz kogoś poważnego i w 100% merytorycznego?

Weź pod uwagę budżet grupy reklam, który chcesz wykorzystać. Czy osiągnięcie celów reklamowych jest możliwe przy środkach, które posiadasz? Ile trzeba wydać, by poprawnie wyświetlał reklamy użytkownikom TikToka? Jak zopytmalizować budżet grupy reklam, by w pełni wykorzystać personalizację reklam i to, co TikTok oferuje?

Spisz te założenia i stwórz harmonogram treści, które będą wyświetlane użytkownikom TikTok. Trzymaj się założeń, by w pełni wykorzystać opcje reklamowe TikTok.

TikTok Reklama - załóż konto biznesowe w prostych krokach

Opcje reklamowe oferuje TikTok po założeniu konta biznesowego. Można wtedy tworzyć kampanie płatne i zdobywać klientów m.in. przez personalizację reklam, spark ads i mądrze ustawione grupy docelowe reklam TikTok. Pierwszym krokiem jest oczywiście instalacja aplikacji. Następnie należy przejść w ustawienia konta -> profil -> ustawienia i prywatność -> zarządzaj kontem. Tam znajduje się opcja przełączenia na konto biznesowe.

Uzupełnij informacje, by w pełni wykorzystać to, co TikTok Ads oferuje. Wybierz kategorię działalności, wpisz informacje, które zainteresują przyszłych odbiorców reklam oraz podaj adres swojej www. Pamiętaj również dodać piksel TikTok do strony internetowej!

Możliwości, które daje konto biznesowe, to m.in.: ustawianie reklam, planowanie postów, dodawanie linku i maila do profilu.

Reklamy na Tiktoku - jak tworzyć reklamy do TikTok Ads Manager?

Po uzupełnieniu danych, przejdź do konta reklamowego i uzupełnij formularz zgodnie z poleceniami na ekranie. Najprostsze już za Tobą! Czas na pracę bezpośrednio z poziomu managera, który udostępnia platforma reklam wideo.

Aby profesjonalnie ustawić personalizację reklam, weź pod uwagę, jak chcesz, żeby widział Cię TikTok, TikTok Ads zaś potraktuj jako drogę do celu. Oto stoi przed Tobą kilka decyzji do podjęcia:

  • jaki format reklamy z oferowanych przez konto TikTok Ads wybrać?
  • jakie rodzaje kampanii reklamowych będą najlepsze?
  • jak idealnie ustawić grupę odbiorców reklam?
  • do jakich grup reklam budżety o jakiej wartości będą optymalne?

Jeśli w tym momencie czujesz, że liczba opcji zaczyna Cię przerastać - nie poddawaj się. Przeczytaj artykuł i krok po kroku wdróż nasze zalecenia lub zgłoś się do Gregor Media - wybierzemy cel kampanii i przejdziemy przez cały proces razem z Tobą!

Piksel TikTok - jak zainstalować go na stronie internetowej?

Aby sprawdzić, czy reklamy wyświetlają się poprawnie przy określeniu celu "Konwersja", na stronie internetowej musi być zainstalowany Piksel TikTok. Wejdź w opcje Assets -> Events -> Web Events i pobierz fragment kodu, który Ci się wyświetli. Wprowadź go w odpowiednim miejscu swojej strony internetowej, zgodnie z instrukcjami TikToka. Dzięki temu aplikacja może śledzić, ile osób faktycznie przeszło na stronę dzięki reklamie oraz lepiej dopasowywać grupę odbiorców na bazie śledzenia tych odwiedzin.

Konto reklam TikTok - jak z niego korzystać i jakie są grupy reklam? Czym jest Spark Ads?

Podobnie, jak w przypadku innych social mediów, opcje reklamowe oferuje TikTok w prosty i logiczny sposób. Rodzaje kampanii to:

  1. Świadomość z celem na zasięg i wyświetlanie się reklamy jak największej grupie osób.
  2. Rozważanie zakupu, do którego doprowadzić mają ruch, czyli przechodzenie użytkowników na podaną podstronę, wyświetlenia filmu przez maksymalną liczbę osób, wzrost interakcji przez odwiedzenia profilu i wzrost liczby obserwatorów i pozyskiwanie leadów, czyli wypełnianie formularzy kontaktowych.
  3. Konwersje przekładające się na wejścia na www lub wzrost instalacji aplikacji - tu zwróć uwagę na poprawnie zainstalowany piksel TikTok na stronie internetowej.

Następnie określ budżet, jaki ma wesprzeć dotarcie do odbiorców reklam. Może być nielimitowany (dopiero na końcu dowiesz się, ile zapłacisz), dzienny (po określeniu kwoty będzie wyświetlał filmiki do limitu) i całkowity (kampania zatrzyma się po wydaniu kwoty). Minimalna kwota, od której startuje platforma TikTok Ads to 200 zł. Ustal harmonogram wyświetleń - czas rozpoczęcia i zakończenia kampanii oraz okresy wyświetlania.

W kolejnym kroku konto TikTok Ads poprosi Cię o wskazanie miejsc docelowych - czyli przestrzeni w aplikacji, w której będzie wyświetlała się Twoja reklama. Zdecyduj się na konkretne lub postaw na automatyczny dobór, który zostaje zasugerowany przez algorytm. TikTok to jedna z tych platform reklamowych, która realizuje obiecane cele - możesz więc zaufać, że wybierze takie miejsca docelowe, które zwiększą możliwość zrealizowania określonego przez Ciebie celu.

Kolejną z opcji kierowania reklamy jest określenie widowni. Cech jest wiele - nie tylko demograficznych, ale też związanych z zainteresowaniami. Ich precyzyjne określenie jest najistotniejsze podczas ustawiania kampanii TikTok Ads.

Wreszcie zdecyduj się na format reklamy: grafikę, nowy film, istniejący film (opcja spark ads). Dodaj tekst i CTA, a na końcu prześlij całość do weryfikacji. Voila - pierwsza reklama TikTok Ads ustawiona!

@kaemde.com Postaw na jakość i nowoczesne rozwiązania ✨ #drzwi #emdoro #producentdrzwi #smarthome #nowoczesnedrzwi #drzwi2023 #drzwialuminiowe #kaemde #beton #okna ♬ Silence. - Jay Mellock

Format reklam TikTok - czego unikać w TikTok Ads?

Przy ustawianiu reklam TikTok Ads unikaj popularnych błędów, do których należą:

  1. Zły wybór tego, co jest celem reklamy TikTok, Tiktok Branded (postów sponsorowanych) - np. postawienie na konwersje, gdy istotny jest ruch.
  2. Przeszacowany lub niedoszacowany budżet.
  3. Pokazywanie reklamy nie tym osobom, na których Ci zależy.
  4. Zapomnienie o CTA (słów/opcji z grupy Call To Action, np. "Zarezerwuj!"), które prowadzi do tego, że TikTok nie tylko umożliwia wyświetlanie reklamy konkretnym osobom, ale skłania je do działania.

Pamiętaj, że filmik reklamowy może mieć od 5 do 60 sekund, a najskuteczniejsze są te o długości od 20 do 40 sekund. Zwróć uwagę na wymiar (9:16 lub 16:9) i minimalną rozdzielczość (540x960 lub 640x640).

Przede wszystkim jednak nie popełniaj największego błędu, który sprawi, że system reklamowy TikTok nie spełni swoich celów: nie skupiaj się na każdym drobnym szczególe formatu, by Twój perfekcjonizm nie hamował Cię przed publikacją! Najważniejsza jest regularność, wartość merytoryczna i dokładne określenie persony - zarówno podczas ustalania strategii, jak i na poziomie grupy reklam. Na drobne szczegóły, które tak kłują Cię w oczy przy oglądaniu tego, co tworzysz, najpewniej 99% użytkowników nie zwróci nawet uwagi.

Cele kampanii TikTok - jak weryfikować dotarcie do grupy docelowej?

Chcesz wiedzieć, czy Twój zestaw reklam TikTok Ads dotarł do grupy docelowej? Zweryfikuj to, co zrobił dla Ciebie TikTok, TikTok Branded - czyli przez posty sponsorowane. Tak, jak w przypadku innych social mediów, panel reklamowy TikTok udostępnia bardzo szczegółowe statystyki.

Wejdź w pulpit nawigacyjny, w którym sprawdzisz na bieżąco, jakie wyniki przynosi każda z reklam TikTok Ads, jakie są koszty związane z każdym wejściem, kliknięciem i zainteresowaną osobą, jakie wyniki wygenerował Twój content.

Efekty reklamy na Tiktoku - możliwość kompleksowej analizy kreacji reklamowej

Każdego dnia śledź wyniki udostępniane przez panel reklamowy TikTok. Jeśli wyniki nie są zadowalające, zastanów się nad kształtem potencjalnych odbiorców. Zmieniaj założenia tak, aby zmaksymalizować wyświetlenia.

Poprzez kompleksową analizę kreacji reklamowej możesz zobaczyć, co robisz dobrze, a gdzie pojawia się błąd.

Nie bój się wprowadzania zmian w opcjach reklam, platforma TikTok dostosuje się do nowych założeń.

Jeśli nie potrafisz wyciągnąć wniosków ze statystyk, dzięki którym TikTok umożliwia personalizację reklam na o wiele wyższym poziomie, zgłoś się do Gregor Media - z przyjemnością Ci pomożemy!

Jak profesjonalnie wykorzystać możliwości reklamowe TikTok?

Warto wykorzystać możliwości reklam TikTok Ads - szczególnie, że prawdopodobnie w swojej działce będziesz pionierem! Dzięki dokładnemu określeniu, co będzie interesujące dla Twojej grupy odbiorców, jak przejść przez personalizację reklam, osiągniesz niewątpliwy sukces.

Wydaje Ci się, że Twoja branża nie pasuje do klimatu reklam TikTok Ads? Sprawdź case biura księgowego, dla którego kampanię prowadzimy, osiągając niebywałe sukcesy. Jeśli biuro księgowe dociera do potencjalnych klientów, Ty też możesz to w swojej branży robić!

Po przeczytaniu artykułu ustawianie reklam TikTok Ads nadal wydaje Ci się skomplikowane? Utwórz grupy reklam samodzielnie i sprawdź się w akcji... a potem zgłoś się do nas - my już mamy TikToka w małym palcu!

Umów się na bezpłatną konsultację!

Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!


Wyślij zapytanie
o współpracę


Wyślij zapytanie do nas

Zapisz się na
konsultację online


Zapisz się już teraz

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie gruntu: UDG-SPE.04.2023/098