Drewne Ludki - Zadbaj o swój ogród razem z nami - czyli pozycjonowanie branży arborystyki

Klient:

Drewne Ludki

Zakres działań:

Pozycjonowanie

Arborysta używający sprzętu wspinaczkowego do wspinania się na drzewo w celu prac konserwacyjnych.

Opiekun i lekarz drzew

Nasz klient to pasjonat natury i arborystyki.

Łączy swoją miłość do pracy na wysokościach z profesjonalnym podejściem do pielęgnacji i ochrony drzew. Jego unikalne doświadczenie i pasja czynią go ekspertem gotowym sprostać każdemu wyzwaniu związanemu z arborystyką, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo drzew.

Całoroczna praca przynosi najlepsze efekty

Można by przypuszczać, że arborystyka jest branżą sezonową, a budowanie widoczności dla klienta w okresie jesienno-zimowym może okazać się wyzwaniem.

Jednak naszym celem było nie tylko zwiększenie widoczności, ale również wzrost konwersji na stronie klienta już od początku współpracy. Nasze założenie było proste: dotrzeć do mieszkańców Bydgoszczy i okolic zainteresowanych pielęgnacją i specjalistyczną wycinką drzew, a także do samorządów i gmin.

Pracownik drzew używający sprzętu zabezpieczającego do przycinania gałęzi wysoko na drzewie.

Klienci nie rosną na drzewach - trzeba na nich zapracować!

Zwiększenie Widoczności w Lokalnych Wyszukiwaniach

Realizując to zlecenie, skupiliśmy się na lokalnych działaniach marketingowych, wykorzystując zaawansowane techniki SEO, które pozwoliły na lepsze pozycjonowanie w lokalnych wyszukiwaniach.

Rozszerzanie Zasięgu

Aby Klienta nie pozostawić jedynie z podstronami lokalnymi i aby jego strona generowała także ruch poza sezonem i dodatkowe – specjalistyczne zapytania, zdecydowaliśmy się także na realizację wpisów blogowych, które mają za zadanie dotrzeć do osób mniej obeznanych ze specjalistyczną wiedzą na temat wycinki drzew, ale chcących zadbać o własną przestrzeń dookoła domu.

Efekty kwitną!

Zobacz efekty naszej pracy

Już po niespełna trzech miesiącach współpracy, 80% kluczowych fraz znalazło się w TOP10 wyników wyszukiwania Google. Kolejne miesiące przyniosły dalsze awanse, a obecnie 100% najważniejszych dla klienta fraz znajduje się w TOP3, z czego tylko jedna fraza jest na trzeciej pozycji. Pozostałe zajmują pierwsze lub drugie miejsce, co oznacza, że przyciągają największą uwagę. Jakie są bezpośrednie rezultaty tych działań? Widoczność serwisu wzrosła z 0 do ponad 21 tysięcy wyświetleń w ciągu około 10 miesięcy.

Jak to wygląda w skali miesiąca?

Chociaż łączna liczba wyświetleń może wydawać się niewielka, jest ona precyzyjnie skierowana do osób zainteresowanych ofertą, co generuje konwersje w postaci zapytań telefonicznych i przez formularze. Obecnie, w ciągu 28 dni, nadal generujemy wzrosty przekraczające 100%, co jest związane z sezonowością branży.

Podejmujemy się także niszowych dziedzin!

Mimo, że arborystyka może wydawać się niszową dziedziną z ograniczonym zainteresowaniem, nasze działania skierowane na szerszy potencjał serwisu pozwoliły dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, koncentrując się głównie na działaniach lokalnych w okolicach Bydgoszczy.

Aktualizacja po kolejnym roku współpracy

Ostatni rok współpracy nad stroną Drewne Ludki skupiony był przede wszystkim na dalszej ekspansji rynku związanej z pielęgnacją drzew oraz co pojawiło się nowego – również pielęgnacją ogrodów. To dzięki nowej odnodze biznesu i rozwojowi firmy mogliśmy kontynuować naszą strategię o dalszy obszar działania. Jest to już kolejny biznes, który wraz z nami i odpowiedniej strategii SEO (bez innych działań marketingowych) rozwija swoją działalność o dodatkowe usługi i rozwija się nie tylko lokalnie, ale wychodzi już poza granice najbliższej okolicy.

Nie chcemy tutaj porównywać wyników od początku współpracy, ale porównamy je w ujęciu rocznym – od początku współpracy widzieliście je w poprzednim case study, które jest powyżej.

Na początek weźmy pod uwagę widoczność serwisu określającą ostatnie 3 miesiące (okres wakacyjny) w porównaniu rok do roku. Przed rokiem widoczność serwisu w ciągu 3 wakacyjnych miesięcy wynosiła: 49.168 wyświetleń, natomiast w tym roku, po kolejnym roku owocnej współpracy jest to: 184.982 wyświetleń! Czyli jest to wzrost o 286% tylko w ujęciu rocznym!

No dobrze, ale co w takim razie z kliknięciami? Tutaj przez ostatni rok bardzo wiele się wydarzyło – do Polski zawitały wyniki wyszukiwania AI Overview, które bardzo dużo namieszały pod kątem CTR oraz bezpośrednich przejść na stronę. Czy w przypadku Drewnych Ludków też tak było? Oczywiście – również i tutaj dosięgnęło nas AIO, co poskutkowało spadkiem CTR z 4% do 1.7%, mimo to wzrost bezpośrednich przejść na stronę w ujęciu rocznych (3 miesięcy 2024 vs 2025) również jest bardzo widoczny. Wzrost z 1.964 do 3.146 bezpośrednich przejść na stronę stanowi wzrost aż o 60%. Musimy przy tym pamiętać, że jest to porównanie tylko rok do roku, a nie od początku naszej współpracy. 

Pamiętacie jeszcze ostatni wynik z Google Site Kit dotyczący Search Trafic z ostatnich 28 dni? Tutaj macie obecny i stary dla porównania:

Obecny:

Poprzedni jaki raportowaliśmy:

Jak więc widać – kolejny rok współpracy za nami i kolejne wzrosty, dzięki którym i my i Klient jest zadowolony, że może się rozwijać, a my nie zwalniamy tempa. Nie poprzestajemy na realizacji kilku landigów i kończymy. Działamy systematycznie i skutecznie. Krok po kroku rozwijając wraz z Klientem jego biznes, a dzięki temu, także i nasz!

Mimo niewielkiego budżetu, działaniom lokalnym możemy być dumni, że Drewne Ludki podbijają kolejne miejscowości, a także województwa!

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Lokalna Strategia w Akcji

Sezon jeszcze przed nami, a strategia oparta na działaniach lokalnych będzie kontynuowana. Jeśli więc szukasz arborysty w województwie Kujawsko-Pomorskim, zapraszamy do zapoznania się z ofertą Drewnianych Ludków.

Sezon na pozycjonowanie?

W branżach sezonowych, może się wydawać, że najlepszy czas na działania marketingowe to okres tuż przed zbliżającym się wzrostem zainteresowania ofertą. Jednak skuteczne pozycjonowanie to praca całoroczna. Dbanie o SEO nie kończy się wraz z końcem sezonu – to właśnie wtedy, kiedy popyt spada, warto jeszcze bardziej intensyfikować działania. Dlaczego? Ponieważ SEO jest jak ogrodnictwo: aby uzyskać bujne plony, trzeba sadzić i pielęgnować rośliny przez cały rok. Dzięki temu, kiedy sezon wróci, Twoja strona będzie już wysoko w wynikach wyszukiwania, a Ty będziesz mógł cieszyć się owocami swojej pracy i zyskać przewagę nad konkurencją. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak specjaliści od SEO z naszej agencji mogą pomóc w realizacji Twoich celów marketingowych!

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Bezpłatna konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098