Romgaz to rodzinna firma z ponad 30-letnim doświadczeniem, działająca na lokalnym rynku.
Ewoluowała z dostawcy butli w markę świadczącą kompleksowe usługi. Obok butli do domów i firm, obecnie realizuje małe i duże inwestycje w instalacje LPG dla biznesu, rolników i osób prywatnych, ma sieć stacji paliw pod własnym brandem oraz dostarcza hurtowo paliwa dla największych lokalnych przedsiębiorstw.
Przez newsletter do serca
Marka Romgaz jest na północy Polski doskonale rozpoznawalna
Klienci są lojalni i zadowoleni z usług oraz podpisują umowy na wiele lat przy wybranej odnodze działalności, jednak firma borykała się z niską świadomością wszechstronności swojej oferty i potrzebowała zwiększyć zaangażowanie klientów oraz zbudować długotrwałe relacje.
Zlecono nam zaprojektowanie cyklicznego newslettera, z którego odbiorcy dowiedzieliby się, jak wiele ma do zaoferowania i poznali jego możliwości. Dodatkowo chciał on również wykorzystać to narzędzie do sprzedaży swoich usług i informowania o bieżących promocjach, zmianach, rabatach itp. Wreszcie newsletter miał także pomóc utrzymać relacje z odbiorcami usług już po sprzedaży.
Romgaz wcześniej nie korzystał z tej formy działań marketingowych, dlatego naszym zadaniem było stworzenie strategii, dobór odpowiednich narzędzi oraz wdrożenie newslettera, który byłby cyklicznie wysyłany do klientów.
Co zaproponowaliśmy?
Pierwsze działania
Po przeprowadzeniu burzy mózgów i ustaleniu strategii, zabraliśmy się do pracy. Chcieliśmy, aby każdy z newsletterów podejmował jeden wybrany temat. Musieliśmy stworzyć narrację, która płynnie i inteligentnie przeplatałaby tematy stacji paliw, butli, edukacji na kanale YouTube czy instalacji grzewczych.
Komunikację marki Romgaz w mediach społecznościowych opieramy na wiedzy, serwowanej z dystansem i poczuciem humoru – w newsletterze chcieliśmy powtórzyć to wrażenie, aby czytanie go sprawiało odbiorcom przyjemność.
Przygotowanie i wdrożenie newslettera
Zespół copywritersko-graficzny zabrał się do działania. Stworzyliśmy spójną estetykę, a także ciekawą, zabawną komunikację. Chwytliwe tytuły, poczucie humoru, wciągający storytelling i zaszyte w treść promocje sprawiły, że już od początku każdą z wiadomości otwiera nawet 30% odbiorców.
Wygląd newslettera
Uzyskane rezultaty
Jakie efekty uzyskaliśmy?
Wysłano do 2578 osób
Otworzyło780 osób
89kliknięć w link
11.41%CTOR
Po drugiej wysyłce nasz klient poinformował nas natomiast o pierwszej podpisanej dzięki newsletterowi umowie - był to pierwszy namacalny sukces nowego newslettera!
Wdrożenie newslettera dla firmy Romgaz przyniosło znaczące korzyści zarówno w zakresie komunikacji, jak i budowania relacji z klientami.
Dzięki starannie opracowanej strategii oraz atrakcyjnej komunikacji, udało się osiągnąć wysokie wskaźniki otwarć i kliknięć, co świadczy o skuteczności naszych działań. Pierwsza podpisana dzięki newsletterowi umowa była dla nas potwierdzeniem, że obrana strategia była trafna i skuteczna. Kampania newsletterowa pozwoliła Romgaz zbudować silniejsze relacje z klientami, a dzięki analityce mogliśmy lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje odbiorców, co pomoże w dalszym doborze działań marketingowych.
Jeśli chcesz dowiedzieć się co o współpracy z nami sądzi nasz Klient, zachęcamy do obejrzenia tego video:
Chcesz stworzyć newsletter, na który Twoi odbiorcy będą czekali z wypiekami na twarzy?
Marketing newsletterowy jest potężnym narzędziem komunikacyjnym i promocyjnym, które może przynieść wiele korzyści dla firm. Regularne newslettery pozwalają utrzymać stały kontakt z klientami, co zwiększa ich zaangażowanie i lojalność wobec marki, a poprzez dostarczanie wartościowych treści, firmy mogą budować głębsze relacje z odbiorcami. Newslettery mogą być używane do edukowania odbiorców o produktach, usługach i wartościach firmy, co pomaga w budowaniu i utrzymaniu świadomości marki. Poprzez promocje, oferty specjalne i informacje o nowych produktach, newslettery mogą bezpośrednio wpływać na zwiększenie sprzedaży. Dzięki analityce firmy mogą śledzić zachowania odbiorców, co pomaga w lepszym zrozumieniu ich potrzeb i preferencji.
Myślisz o tym, by opowiedzieć swoją historię, ale nie wiesz, jak nią zaciekawić innych? Skontaktuj się z nami – w Gregor Media mamy od tego odpowiednich ludzi!