Automatyzacja procesów w firmie produkcyjnej.

Klient:

Branża produkcyjna

Zakres działań:

Automatyzacja

Inżynier w kasku i odzieży roboczej korzystający z laptopa w obiekcie przemysłowym.

Kim jest Klient?

Partnerstwo na drodze do innowacji

Naszym klientem była firma produkcyjna, zajmująca się produkcją opakowań. Posiada duży park maszynowy. Współpracuje z popularnymi markami kosmetycznymi, medycznymi i chemicznymi.

Cele Klienta

Do celów nadrzędnych należała minimalizacja błędów, związanych z niewłaściwym ustalaniem deadline'ów na realizację zamówienia

Klient używał CRMa Pipedrive. Potrzebował dodatkowo intuicyjnego interfejsu, który pomógłby zwizualizować, czy w danym czasie maszyny produkcyjne są wolne, czy zajęte. Inaczej mówiąc: czy jest przestrzeń na wykonanie określonych produktów w zadanym czasie, o który pyta kontrahent. Zmiana miała spowodować optymalizację pracy linii produkcyjnych i eliminację problemów z delegowaniem zadań. Naszemu klientowi brakowało także widoku osi czasu w formie Diagramu Gantta.

Osoba pracująca na laptopie wyświetlająca wykres Gantta z artykułami biurowymi i kulą ziemską w tle.

Zaproponowane rozwiązania

Wybór kluczowych narzędzi dla optymalizacji procesów

Zanim przystąpiliśmy do budowy nowej automatyzacji, utworzyliśmy brief i omówiliśmy szczegóły przyszłego rozwiązania. Wybraliśmy narzędzia, które miały pomóc nam w tym zadaniu, takie jak Make.com oraz Asana. To właśnie do tej ostatniej aplikacji zaimportowaliśmy dane z Pipedrive.

Jak działa automatyzacja?

  1. Klient dodaje nowy deal w aplikacji Pipedrive.

  2. Automatyzacja sprawdza, czy wszystkie dane się zgadzają, zanim przepuści go w odpowiednie miejsce, a więc czy:

    • deal jest w odpowiednim lejku sprzedażowym;

    • posiada kompletne dane;

    • gdy lejek to "wznowienie", to termin ustawione jest na opcję "TAK".

  3. Jeśli wszystko się zgadza, automatyzacja tworzy task w Asanie, przypisując go do:

    • odpowiedniej maszyny / linii produkcyjnej;

    • zadeklarowanego terminu.

  4. Klient, tworząc deal jeden raz ma go dzięki naszej modyfikacji w dwóch miejscach, oszczędzając czas i minimalizując ryzyko "ludzkiego" błędu.

Zobacz jak to wygląda

Uzyskane rezultaty

Zarządzanie produkcją na nowym poziomie

Po tym, gdy zoptymalizowaliśmy działanie aplikacji, klient natychmiast może sprawdzić zajętość maszyn na produkcji, a więc zadeklarować czas wykonania zadania dla swojego odbiorcy. Wypracowany widok w Asanie pozwala mu w łatwy sposób kontrolować proces produkcji i wyłapać potencjalny konflikt na etapie negocjacji. Dzięki temu nie dochodzi do sytuacji, w których dana maszyna jest zajęta przez dwa zlecenia równocześnie, a klient docelowy nie otrzymuje na czas zamówienia.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Dzięki wdrożonym rozwiązaniom nasz klient oszczędza obecnie od 4 do 10 godzin miesięcznie na planowaniu i obsłudze procesu produkcyjnego.

Wszystkie zadania widzi obecnie w jednej aplikacji, na przejrzystym wykresie. Kolejnym wymiernym zyskiem jest unikanie pojawiających się dotychczas błędów - ustalania terminów realizacji zamówienia niemożliwych do dotrzymania z powodu konfliktów na liniach produkcyjnych. To z kolei przekłada się na długofalowe zyski finansowe: brak przestojów, możliwość logicznego rozmieszczenia procesów dla różnych klientów w najbardziej optymalny sposób czy unikanie kar finansowych i rekompensat za opóźnienie.

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się już teraz!

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie gruntu: UDG-SPE.04.2023/098