Automatyzacja bazy klientów dla firmy z branży OZE

Klient:

Branża OZE

Zakres działań:

Automatyzacja

Mężczyzna ubrany w garnitur i okulary, trzymający smartfon w jednej ręce i kubek w drugiej, siedzi przy biurku z laptopem i się uśmiecha.

Klient z branży zielonej energii

Nasz klient to firma z branży OZE, zajmująca się projektowaniem, sprzedażą i montowaniem fotowoltaiki, sprzedażą pomp ciepła, termomodernizacjami i pozyskiwaniem dofinansowań na te usługi.

Ze względu na szeroki zakres działalności zarówno w segmencie B2B, jak i B2C, firma posiada rozbudowaną sieć handlowców, przypisanych do konkretnych działów. Współpracujemy od wielu lat na różnych polach, nieustannie dodając kolejne elementy marketingu oraz doradzając przy strategicznych procesach biznesowych.

Automatyzacja w doskonaleniu procesów sprzedaży

Klient, dzięki wdrożonym przez nas skutecznym kampaniom reklamowym, regularnie i aktywnie pozyskiwał leady za pomocą formularzy na stronach opartych na WordPressie.

Ręczne wprowadzanie ich do systemu CRM było jednak nieefektywne, zajmowało dużo czasu i generowało błędy. Te pojawiały się zarówno w danych potencjalnych klientów, jak i w przypisywaniu ich do konkretnych handlowców, odpowiedzialnych za usługę. Przy okazji rozmów o automatyzacji procesu pojawił się także pomysł natychmiastowego informowania handlowców o tym, że do systemu „wpadł” nowy lead. Pozwoliłoby to na szybką reakcję, a więc pewniejszą sprzedaż.

Cele biznesowe były jasno sprecyzowane. Określono nie tylko to, co było problematyczne, ale też jaki jest oczekiwany efekt: przyspieszenie i zautomatyzowanie całego procesu, poprawa jakości obsługi oraz zwiększenie skuteczności w pracy handlowców.

Zbliżenie na dużą liczbę paneli słonecznych na tle czystego nieba, ukazujące odblaskowe ogniwa fotowoltaiczne służące do przetwarzania światła słonecznego na energię elektryczną.

Nasz pomysł na sprawniejszą pracę

Przed wprowadzeniem automatyzacji, leady przetwarzane były ręcznie.

Ten czasochłonny proces obejmował: kopiowanie danych z formularzy do CRM, wyszukiwanie informacji o firmie w Internecie, uzupełnianie karty w CRM w oparciu o znalezione dane, przypisywanie leadów do handlowców na podstawie linii biznesowej i ręczne wysyłanie powiadomień.

Wykorzystując odpowiednie narzędzia, takie jak Wordpress, Pipedrive, Make oraz SMSAPI, w odpowiedzi na zidentyfikowane problemy zaproponowaliśmy automatyzację w następujących procesach:

  • Przesyłanie danych z formularzy do CRM.

  • Uzyskiwanie danych o kliencie biznesowym w celu identyfikacji i oceny jego autentyczności oraz wiarygodności.

  • Przypisywanie leadów.

  • Wysyłanie powiadomień SMS do handlowców o nowych kontaktach.

Jakie korzyści przyniosła automatyzacja?

Po wdrożeniu automatyzacji, obecny proces wygląda następująco:

Automatyzacja procesu znacząco skróciła czas potrzebny na przetwarzanie danych kontrahentów.

Przygotowanie i wprowadzenie ich do systemu CRM, które wcześniej pochłaniało godziny, teraz odbywa się w ciągu kilku minut. Automatyzacja zniwelowała pojawiający się wcześniej problem błędów pisarskich, co przełożyło się na większą liczbę potencjalnych klientów.

Dzięki pełnemu wglądowi w statusy leadów i możliwe jest także śledzenie efektywności handlowców w czasie rzeczywistym, widząc ich reakcję na pojawiające się zapytania.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Podsumowanie działań

Wdrożenie automatyzacji przyniosło liczne korzyści, zarówno operacyjne, jak i strategiczne.

Proces przetwarzania bazy danych, który wcześniej był czasochłonny i obarczony ryzykiem błędów, teraz odbywa się szybko i bezbłędnie dzięki zautomatyzowanemu systemowi. Automatyzacja pozwoliła na oszczędność wielu godzin pracy dziennie, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania danych oraz zwiększając efektywność i dokładność przypisywania leadów do odpowiednich handlowców.

Handlowcy mogą natychmiast reagować na nowe zapytania dzięki powiadomieniom SMS, co przyczynia się do zwiększenia skuteczności sprzedaży. Zyskano również lepszą kontrolę nad procesami sprzedażowymi, dzięki czemu można na bieżąco monitorować efektywność działań.

Też chcesz usprawnić funkcjonowanie swojej firmy?

Automatyzacja w biznesie przynosi szereg korzyści, które znacząco wpływają na efektywność i skuteczność działań. Przede wszystkim pozwala na oszczędność czasu, eliminując powtarzalne czynności manualne, co z kolei umożliwia pracownikom skupienie się na bardziej strategicznych zadaniach. Dzięki automatyzacji możliwe jest również minimalizowanie błędów ludzkich, co poprawia jakość danych i procesów.

Ponadto, automatyczne systemy umożliwiają szybszą i bardziej spersonalizowaną komunikację, co zwiększa ich satysfakcję i lojalność. Zautomatyzowane narzędzia analityczne pozwalają na bieżąco monitorować i optymalizować kampanie marketingowe oraz procesy sprzedażowe, co przekłada się na lepsze wyniki biznesowe. W rezultacie firmy mogą działać bardziej efektywnie, zwiększając swoją konkurencyjność na rynku. Chcesz przyspieszyć i poprawić działanie powtarzalnych procesów w swojej firmie? Nie marnuj więcej czasu i skorzystaj z możliwości, jakie daje technologia! Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwości automatyzacji procesów w Twoim biznesie!

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Bezpłatna konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098