Automatyczne zbieranie opinii - klucz do doskonalenia usług

Klient:

Branża usługowa

Zakres działań:

Automatyzacje

Grafika przedstawiająca smartfona wyświetlającego recenzje użytkowników z ocenami gwiazdkowymi i ikonami profilowymi na zielonym tle z elementami wzoru.

Dlaczego zbieranie recenzji jest tak ważne?

Zbieranie opinii od klientów jest kluczowym elementem rozwoju każdej firmy świadczącej usługi.

Opinie i sugestie użytkowników pozwalają na identyfikację mocnych stron oraz obszarów wymagających poprawy, co w konsekwencji prowadzi do doskonalenia jakości oferowanych usług. Regularne zbieranie informacji zwrotnych umożliwia firmom dostosowanie się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, co z kolei może zwiększyć ich satysfakcję i lojalność. Jednak klienci sami z siebie zdecydowanie zbyt rzadko pamiętają o tym, by podzielić się swoimi doświadczeniami, dlatego niezwykle ważne jest aktywne zbieranie feedbacku, na przykład poprzez wysyłkę maili z ankietami dotyczącymi świadczonych usług. Automatyzacja tego procesu znacząco zwiększa jego efektywność i pozwala na bardziej kompleksowe i systematyczne gromadzenie danych, eliminując przy tym błędy wynikające z ręcznego przetwarzania.

Automatyzacja dla lepszego feedbacku

Klient zgłosił się do nas z potrzebą zautomatyzowania wysyłki formularzy oceny oraz agregacji odpowiedzi w bazie danych.

Od pewnego czasu prowadzi on wśród swoich usługobiorców ankiety - po upływie 30 dni od zakończenia usługi, otrzymują oni formularz, w którym badana jest jakość jej świadczenia. Obsługa oraz wysyłka ankiet dotychczas odbywała się manualnie, co przy dużym natężeniu zleceń, pochłaniało mnóstwo czasu, ze względu na personalizację każdego z formularzy. Przygotowanie, wysłanie oraz przeniesienie danych zajmowało przy jednej ankiecie średnio 30 minut. W związku z tym, że był to tak czasochłonny proces, przez niski priorytet na tle innych zadań, formularze często nie trafiały do klientów, wobec czego nie udawało się zebrać pożądanego feedbacku. Klientowi zależało na wprowadzeniu rozwiązania, które usprawniłoby proces wysyłki, dzięki czemu mógłby wydajniej zbierać opinie na temat swoich usług.

Osoba w szarej koszuli naciska wirtualne pole wyboru obok uśmiechniętej buźki, co oznacza ocenę „dobra”.

Wybrane narzędzia

Podczas konsultacji omówiliśmy specyfikę problemu oraz możliwości jego rozwiązania. Wybraliśmy narzędzia, na których postanowiliśmy oprzeć działanie automatyzacji - do obsługi formularzy wybraliśmy narzędzie Tally, do zarządzania danymi wybraliśmy Airtable, a cały proces został zautomatyzowany w aplikacji Make.

Działanie automatyzacji

Automatyzacja raz dziennie wskazuje klientów, u których mija 30 dni od zakończenia usług.

System sprawdza z jakich usług korzystali, a następnie w pełni formatuje i personalizuje formularz pod danego klienta, a gotowy formularz jest wysyłany w wiadomości mailowej.

Drugim etapem automatyzacji jest agregacja treści.

Mechanizm uruchamia się, gdy klient wypełni ankietę. Dane z wypełnionej ankiety automatycznie trafiają do bazy, gdzie są wyświetlane w odpowiednio zaprojektowanych widokach. Przykładowo, jak ten na powyższej grafice - po otrzymaniu odpowiedzi, w tej tabeli pojawia się średnia z otrzymanych ocen. Dzięki temu klient szybko może zobaczyć sumaryczne wyniki formularzy dla danych usług, co ułatwia ich analizę i wprowadzanie zmian w sposobie ich świadczenia.

Co zyskał klient?

Automatyzacja dała pewność, że formularz zawsze trafi do kontrahenta, równo po 30 dniach od wykonania usługi.

Dzięki temu, że ankiety docierają do każdego usługobiorcy, udaje się zebrać szerszą informację zwrotną, a klient ma możliwość stałego ulepszania i poprawiania jakości obsługi, zgodnie z oczekiwaniami. Od momentu wdrożenia automatyzacji klient oszczędza również sporo czasu - automatyzacja działa w tle, osiągając zamierzony rezultat, a on może zająć się bardziej priorytetowymi i kluczowymi dla rozwoju firmy sprawami.

Szukasz wsparcia w działaniach marketingowych?

Dwóch kolegów współpracujących nad projektem przy użyciu laptopa w nowoczesnej przestrzeni biurowej.
Umów się na darmową konsultacje

Jak możemy usprawnić Twoją pracę?

Automatyzacja może przyspieszyć wiele działań w firmie - od zbierania feedbacku po zarządzanie danymi i procesami - co prowadzi do znacznego zwiększenia efektywności operacyjnej.

Eliminacja ręcznych, czasochłonnych zadań pozwala pracownikom skupić się na bardziej kreatywnych i strategicznych aspektach pracy, co z kolei może przełożyć się na lepszą jakość usług i zadowolenie klientów. Automatyzacja zapewnia również większą precyzję i konsekwencję w wykonywaniu zadań, minimalizując ryzyko błędów i umożliwiając dokładne monitorowanie i analizę danych. Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom, firmy mogą szybciej reagować na potrzeby klientów i dynamicznie dostosowywać swoje działania do zmieniających się warunków rynkowych. Jeśli Twoja firma zmaga się z podobnymi wyzwaniami, zachęcamy do kontaktu. Wspólnie możemy znaleźć i wdrożyć rozwiązania, które usprawnią działanie Twojej firmy, pozwalając Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne – na rozwoju i satysfakcji Twoich klientów.

Umów się na bezpłatną konsultację

Brodaty mężczyzna uśmiechający się i gestykulujący obiema rękami, ubrany w czarną bluzę z kapturem z logo, stojący na białym tle.

Bezpłatna konsultacja marketingowa.

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznej strategii.

Umów się na darmową konsultacje

Podobne realizacje

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie grantu: UDG-SPE.04.2023/098