7 kwietnia 2020

9 pomysłów na uniwersalne treści na KAŻDY fanpage

Facebook wymaga od administratorów stron, aby przynajmniej 2-3 razy w tygodniu wrzucali nowe treści. W przeciwnym wypadku sukcesywnie obcina zasięgi, zmniejszając liczbę wyświetleń nawet najciekawszych, lecz sporadycznie publikowanych postów. Trudno jednak dzień w dzień być kreatywnym i wymyślać oryginalne teksty czy tworzyć wbijające w fotel grafiki. Gdy brakuje weny, warto skorzystać z jednego z dziewięciu pomysłów na uniwersalne posty na każdy fanpage!

Prezentacja produktu

Niezależnie, czy chodzi o firmę usługową, sklep, a nawet instytucję publiczną czy NGO – każda z takich organizacji posiada swój „produkt”. Może nim być zegarek, leczenie kanałowe, organizacja koncertu czy pomoc niepełnosprawnym dzieciom. W momencie, gdy pomysł na post na Facebooka nie przychodzi do głowy, zawsze świetnym rozwiązaniem będzie zaprezentowanie tego, czym się zajmujemy.

Może to być menu restauracji; wyjaśnienie, czym jest malowanie proszkowe czy scaling; ciekawe zdjęcie kubka czy koszulki, które wciąż są w sprzedaży, choć na co dzień nie są na pierwszym planie; informacja o numerze zaufania czy opis sytuacji, w której można zwrócić się do fundacji…. Przy okazji nowi użytkownicy mogą zapoznać się z pełnym portfolio firmy i być może post będzie dla nich bodźcem do kontaktu!

Jak to jest zrobione?

Opowiedzenie o produkcie czy usłudze może być też powiązane… z historią jego powstania. Ciekawe będą też informacje, takie jak imponujące liczby związane z produktem: 5 000 jaj wbijanych rocznie do dania dnia, 10 000 śrubek w danym modelu auta czy 400 litrów zielonej farby zużytej w ubiegłym roku. Można również opisać – bez wchodzenia w tajemnicę przedsiębiorstwa – jak wyglądają poszczególne etapy organizacji wydarzenia czy produkcji topowego produktu.

Poznaj nasz zespół

Facebook ukrywa dane prowadzących strony, przez co wiele firm, szczególnie z branży e-commerce wydaje się być czymś bliższym robotom, niż ludziom. Tymczasem pokazanie członków zespołu z kluczowych działów czy najlepszych specjalistów w przedsiębiorstwie sprawi, że klienci przyjaźniej spojrzą na markę i bardziej się do niej przywiążą.

Posty na FB tego typu mogą zawierać zdjęcia „przy pracy” lub zrobione podczas profesjonalnej sesji. Przy okazji pracownicy udostępnią je na swoich prywatnych profilach, dzięki czemu o firmie dowiedzą się kolejne setki osób!

Pokaż swoich przyjaciół

Dobry pomysł na post – o ile uzyskamy odpowiednie zgody – to pochwalenie się współpracą. Nie chodzi tu tylko o sponsorów i patronów medialnych, którzy często takich treści wymagają. Możemy np. udostępnić profile swoich dostawców czy nieformalne zdjęcia ze spotkań z partnerami biznesowymi, a nawet ze stałymi klientami! Z pewnością przyniesie to wiele korzyści każdej ze stron.

Real Time Marketing

Źrodło

Real Time Marketing to zaawansowane, jednak bardzo skuteczne narzędzie do działania w social mediach. Polega ono na tym, żeby kreować treści w oparciu o to, czym żyje społeczność Facebooka. Doskonałym przykładem była reakcja Starbucksa na pojawienie się kubka kawy w jednym z odcinków „Gry o Tron”, chociaż nie był to napój od nich. Mistrzem w RTM jest też IKEA, która tylko puszcza oko do odbiorców, prezentując swoje produkty (choćby pokazanie figurki GESTALTA w kontekście Oscarowej nocy lub fotela STRANDMON po wypowiedziach polityków na temat Nobla dla Olgi Tokarczuk).

Warto sprawdzić, o czym się teraz mówi: przejrzeć Twittera, portale plotkarskie i informacyjne i oczywiście własnego walla, a następnie wykorzystać to, tworząc posty na Facebooka dla swojej organizacji. Takie inteligentne treści są bardzo chętnie udostępniane, mogą stać się wręcz viralem, „przyprowadzając” wielu nowych klientów!

Rąbek tajemnicy

Każda firma wciąż musi robić dwa kroki do przodu, żeby w pędzącym świecie nie zostać w tyle za konkurencją. Wymaga to zakupu nowych maszyn, projektowania innowacyjnych rozwiązań, poszerzania swojego portfolio…

Nawet w jednoosobowych działalnościach gospodarczych ciągle coś się dzieje! Angażujące projekty, szkolenia, eventy branżowe, wspierające pracę urządzenia, materiały drukowane czy działania pokrewne, takie jak CSR i działania charytatywne – o wszystkim tym warto mówić, nawet jeśli… jest to sekret!

Fajne posty na FB to zapowiedzi. Wystarczy zrobić zdjęcie fragmentu rysunku czy tekstu, pochwalić się rozpoczęciem współpracy z „tajemniczą firmą X”, puścić oczko w krótkim filmiku, mówiąc krótko o wyrywającym z butów produkcie… Przy okazji klienci zaczną baczniej śledzić profil, by jako pierwsi dowiedzieć się o nowościach!

Nawiązanie do świąt… nietypowych

Pomysł na posty na FB czasem rodzą się w bólach. Wcale nie musi tak być! Wystarczy zawsze mieć pod ręką kalendarz świąt nietypowych i w żartobliwy sposób połączyć dzisiejszą datę ze swoją działalnością.

Światowy Dzień Windy? Nie u nas, my nie windujemy cen! Godzina dla Ziemi? Z naszym produktem oszczędzisz energię przez cały rok! Międzynarodowy Dzień Ptaków? Ćwierkają, że u nas zjesz najsmaczniejszy obiad! Inspiracji jest niemalże bez liku, a taki post na pewno spowoduje uśmiech na twarzach wielu odbiorców.

Każdy lubi promocje

Prosty pomysł na posty na FB to regularne przypominanie o promocjach. Darmowa dostawa, weekendowa zniżka, 2+1… Nawet, jeśli promocja jest cykliczna, warto o niej co jakiś czas przypominać!

Inspiracje za oknem

Kiedy brakuje weny i pomysł na post na FB wciąż nie chce przyjść, warto na chwilę odpłynąć i… spojrzeć przez okno. Może jest maj i spadł śnieg? A może w całej Polsce leje jak z cebra lub wręcz przeciwnie – palące słońce nie daje oddychać? Jeśli nie wiadomo, co powiedzieć, pogoda zawsze jest doskonałym tematem – nawet w social mediach!

Co nowego na blogu?