6 stycznia 2020

Jak promować swoją firmę w Internecie, mając mały budżet?

Lokalny biznes niesie ze sobą szereg korzyści, z których być może nie zdajecie sobie jeszcze sprawy. Stwarza okazję do zaprezentowania Waszych produktów i usług na rodzimym rynku, wspierając działania skierowane do konkretnej społeczności. Marketing małej firmy można wtedy poprowadzić w taki sposób, aby łączył Wasze wartości z lokalną bazą klientów. Jak zatem promować swoją firmę w Internecie?

Content marketing, jako sposób na promowanie lokalnej firmy w Internecie

Stworzenie bloga, na stronie internetowej to bardzo dobry pomysł, jednak musimy być świadomi że przygotowanie treści i regularne publikacje są koniecznością aby przyniosło to Twojej firmie wymierne korzyści.

Dobra treść nie dość, że sama się obroni i wypromuje, to jeszcze będzie wartością ponadczasową. Stąd podstawowy cel content marketingu, jakim jest dostarczanie potencjalnym klientom wiedzy o Waszej marce oraz oferowanych produktach i usługach. Treści, które rozwiązują problemy lokalnej społeczności, będą zatem szczególnie cenne. Potwierdzają to twarde dane, zgodnie z którymi aż 72% konsumentów, którzy przeprowadzili pobieżny research, odwiedziło sklep oddalony o mniej niż 10 km (https://www.hubspot.com/marketing-statistics).

Aktywność w mediach społecznościowych

Jesteście czynnymi użytkownikami social mediów? W takim razie macie do dyspozycji przestrzeń, która pozwoli przeprowadzić szeroko zakrojony marketing małej firmy. Szczególnie istotny powinien być dla Was fakt, że aż 98% osób korzystających z Internetu, jest jednocześnie aktywnych w mediach społecznościowych lub korzysta z komunikatorów (https://socialpress.pl/2019/02/ilu-uzytkownikow-korzysta-z-sieci-i-social-media-w-2019-roku). Jeśli zatem nie macie pomysłu, jak reklamować lokalny biznes, wystarczy dołączyć do grup przedsiębiorców, np. Na Facebooku i skorzystać z dni bezpłatnej promocji, które tam obowiązują.

Równie ważne, choć zdecydowanie bardziej czasochłonne będzie organiczne budowanie wizerunku eksperta, poprzez publikowanie pomocnych, a jednocześnie merytorycznych komentarzy, zarówno na profilach prywatnych, jak i firmowych. Będzie to swego rodzaju zaproszenie do odwiedzin Waszych profili, gdzie na potencjalnych odbiorców powinny już czekać merytoryczne, a zarazem angażujące posty, grafiki czy materiały wideo.

Artykuły sponsorowane, jako reklama lokalnego biznesu

Kolejnym sposobem na budowanie korzystnych relacji biznesowych, jest tworzenie cyklicznych artykułów sponsorowanych, ukazujących się w lokalnych portalach informacyjnych. Będzie to dla Was świetna okazja do budowania pozytywnego wizerunku marki, który pomoże Wam zareklamować lokalny biznes. Warto się w nie zaangażować nawet wówczas, gdy dany portal nie jest bezpośrednio związany z Waszą branżą. Pozwoli to przedstawić się potencjalnym klientom w sposób, który nie jest odbierany jak nachalna sprzedaż, a nadal będzie to reklama lokalnego biznesu. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że promocja odbywa się w sposób ciekawy dla odbiorców. Przekazywane w artykule informacje nie tylko stawiają Waszą firmę w korzystnym świetle, ale też odpowiadają na potrzeby potencjalnych klientów, zachęcając ich do bliższego zapoznania się z ofertą. Dlatego tak ważne jest zamieszczanie w treści artykułu sponsorowanego linków do Waszej strony internetowej, które skierują ruch np. na blog.

Zamieszczanie spersonalizowanych reklam

Strategie marketingowe są tym skuteczniejsze, im bardziej odpowiadają na potrzeby lokalnego rynku. Dlatego jeśli nie wiecie, jak reklamować małą firmę, a jednocześnie oczekujecie szybkich i konkretnych efektów – rozważcie opcję płatnych reklam, zarówno w Google, jak i na Facebooku. Każdy z tych serwisów może się pochwalić miliardami aktywnych użytkowników, którzy nieustannie poszukują produktów i usług na rodzimym runku. Aby im je dostarczyć, warto jednak zacząć od wnikliwego poznania potrzeb potencjalnych odbiorców, w oparciu o dokładnie opracowane profile idealnych klientów. Im więcej informacji uda Wam się zgromadzić, tym większe dopasowanie reklam do lokalnych odbiorców. Dodatkową zachętę stanowi również fakt, że reklama na Facebooku czy w Google nie ma minimalnego ,,progu wejścia”. Dlatego działania promocyjne można rozpocząć przeznaczając np. tylko 10 złotych dziennie, z możliwością wyłączenia reklam w dowolnym momencie.

Jeśli potrzebujecie dedykowanych rozwiązań, które pomogą Wam promować firmę na lokalnym rynku, docierając do szerokiego grona odbiorców – koniecznie sprawdźcie naszą ofertę!

Co nowego na blogu?