CASE STUDY

Kampania sprzedażowa dla sklepu internetowego

Kampanie Google Ads są nieodłączonym elementem strategii marketingowej dla biznesów e-commerce. Aby reklamy generowały sprzedaż, niezbędne jest opracowanie i wdrożenie odpowiedniej struktury kampanii, w której wykorzystane zostaną wszystkie możliwości Google Ads przeznaczone dla e-commerce.

Skuteczność reklam dla sklepów internetowych zazwyczaj określana jest za pomocą tzw. ROAS (zwrotu z nakładów na reklamę). To wskaźnik, który określa opłacalność prowadzonych działań reklamowych. ROAS oblicza się wg wzoru:

ROAS = Przychód (całkowity dochód z reklamy)/ koszt (wydatki na reklamy)

Kilka słów o kliencie

Klient sprzedający instrumenty muzyczne online dla dzieci trafił do naszej agencji po nieudanej współpracy z inną firmą marketingową. Podczas pierwszych rozmów z klientem ustaliliśmy, że głównym celem kampanii Google Ads będzie zwiększenie liczby transakcji na sklepie przy osiągnięciu satysfakcjonującego ROASu (zwrotu z inwestycji) dla klienta. Istotne w tym procesie było uzyskanie przychodów z reklamy, które pokryją nie tylko koszty kampanii, ale przyniosą także zysk dla klienta.

Przed rozpoczęciem współpracy ROAS na koncie Google Ads przez ostatnie 90 dni wynosił zaledwie 0,14. Oznacza to, że kampanie reklamowe sklepu były nieopłacalne. Osiągane przychody z reklamy nie pokrywały nawet kosztów prowadzenia kampanii, nie wspominając o zarobku dla klienta.

Przygotowanie do kampanii Google Ads

Pracę nad kampaniami reklamowymi Google Ads dla sklepu z instrumentami muzycznymi rozpoczęliśmy od gruntownego audytu obejmującego zarówno historyczne kampanie Google Ads, jak i wdrożenia analityczne.

Największym wyzwaniem podczas realizacji tego projektu było wdrożenie działań naprawczych, które wygenerują przychody na satysfakcjonującym dla klienta poziomie.

Jakie działania naprawcze wdrożyliśmy?
eliminacja działań generujących koszty
uzupełnienie braków konfiguracyjnych konta Google Ads
prawidłowe wdrożenie działań analitycznych na sklepie
optymalizacja pliku produktowego pod najwyższe standardy jakości kampanii produktowych
analiza wydanego budżetu i estymacja budżetów na kolejne miesiące
wdrożenie skutecznej strategii promocji.
Wyniki kampanii Google Ads dla e-commerce z branży instrumentów muzycznych

Po wdrożeniu planu naprawczego obejmującego m.in. utworzenie kampanii produktowych i remarketingu dynamicznego z miesiąca na miesiąc osiągaliśmy coraz wyższe wyniki sprzedażowe. Zawdzięczamy to m.in. regularnej optymalizacji działań reklamowych. Podczas naszej pracy nie pozostawiamy kampanii bez opieki, dzięki czemu nie marnujemy budżetu reklamowego na nieefektywne działania.

Po około 60 dniach regularnej pracy na koncie udało nam się zwiększyć ROAS ponad 148 razy!

Obecnie przy budżecie miesięcznym na poziomie ok. 2400 zł osiągamy przychód w wysokości 50 096,85 zł. ROAS dla kampanii Google Ads wynosi 20,78.

Kampanie Google Ads dla e-commerce

Jeśli chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe dla Twojego sklepu internetowego, napisz do nas.. Na podstawie Twoich celów i obecnie prowadzonych działań marketingowych, zweryfikujemy jak, możemy Ci pomóc.

Umów się na bezpłatną konsultację!

Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!


Wyślij zapytanie
o współpracę


Wyślij zapytanie do nas

Zapisz się na
konsultację online


Zapisz się już teraz

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie gruntu: UDG-SPE.04.2023/098