CASE STUDY

Sushi Bar – jedzenie na dowóz

Reklama restauracji w Google Ads to sprawdzony i skuteczny sposób na dotarcie do osób, które poszukują lokalu gastronomicznego w swojej okolicy.

Prawidłowo skonfigurowana kampania Google Ads może przyczynić się do znacznego wzrostu liczby zamówień, ale także zwiększenia świadomości marki.

Kilka słów o kliencie

Sushi Bar dla którego realizowaliśmy kampanie reklamowe Google Ads posiada dwa lokale w niewielkich miastach
(liczba mieszkańców nie przekracza 50 000)

Celem naszych działań było m.in:

dotarcie do jak największej liczby osób znajdujących się w okolicy lokali

wzrost
liczby zamówień

Kampania Google Ads to tylko jedno z wielu działań,
które podjęliśmy podczas współpracy z Sushi Barem.

Przygotowanie do kampanii Google Ads dla Sushi Baru

Każdy projekt rozpoczynamy od rozmowy z klientem na temat jego branży, jej specyfiki oraz celów kampanii. To bardzo ważny etap, którego nie warto pomijać. Dzięki niemu jesteśmy w stanie spojrzeć na biznes z każdej perspektywy - nie tylko potencjalnych klientów czy agencji realizującej kolejny projekt, ale także właściciela.
Drugim ważnym etapem przygotowania do kampanii Google Ads jest analiza konkurencji. Dzięki niej możemy zweryfikować słabe i mocne strony konkurencyjnych firm. To sprawdzone źródło informacji, które pozwala nam uniknąć błędów popełnianych przez konkurencję, ale także wyróżnić się na jej tle
Przed rozpoczęciem kampanii Google Ads zweryfikowaliśmy również działania reklamowe, które były prowadzone dla Sushi Baru w poprzednich miesiącach. Dzięki temu wyciągnęliśmy cenne wnioski nad jakimi elementami warto się skupić.
Na ostatnim etapie przygotowawczym skonfigurowaliśmy konto Google Ads oraz wdrożyliśmy niezbędne narzędzia analityczne na stronę internetową. Prawidłowo wdrożona analityka to klucz do skutecznych działań reklamowych - bez niej nie bylibyśmy w stanie zweryfikować wyników kampanii.
Określenie celów kampanii
Analiza konkurencji
Analiza kampanii Google Ads w poprzednim okresie
Konfiguracja konta Google Ads
Wdrożenie narzędzi analitycznych

Kampanie Google Ads dla restauracji - jakie działania podjęliśmy?

Dla Sushi Baru przeprowadziliśmy
w okresie 10 miesięcy następujące kampanie:

Budżet dzienny na wszystkie kampanie został
ustalony na poziomie: 51,60 zł.

Kampanie w sieci wyszukiwania na słowa kluczowe związane z sushi i skierowane na miasta, gdzie znajdują się lokale. Uzupełniliśmy również działania o dynamiczną grupę reklamową w celu wyczerpania szczegółowych zapytań przy niższych stawkach CPC (koszt za kliknięcie).
Kampanie lokalne w Mapach Google.

Powyższe kampanie umożliwiły nam dotarcie do osób, które w wyszukiwarce oraz na mapach poszukiwały Sushi Baru.
Biorąc pod uwagę cele kampanii wyznaczone przez Sushi Bar, mierzyliśmy konwersje takie jak:

przychody z zamówień
Kliknięcie w numer telefonu
Przejście do zakładki kontakt

Wyniki kampanii Google Ads dla Sushi Baru

Przez okres 10 miesięcy reklamy Sushi Baru zostały wyświetlone 743 062 razy
oraz uzyskały 26 127 interakcji (aktywności ze strony odbiorców).

Według Google Analytics pozyskaliśmy 3 175 użytkowników na stronę, a kanał Google Ads wygenerował
największą liczbę odwiedzin na stronie (36,80% całości ruchu). Średni czas trwania sesji (odwiedzin strony www)
oscylował w granicach 2 minut 29 sekund.

W omawianym okresie reklamy Google Ads wygenerowały 415 transakcji na kwotę 48 131,00 zł.
Współczynnik konwersji e-commerce był na wysokim poziomie tj. 8,49%.

Wygenerowaliśmy również szereg innych konwersji, które miały znaczący wpływ na wzrost rozpoznawalności marki i zwiększenie liczby zamówień:

784
przejść do zakładki kontakt
267
kliknięć w telefon
58
bezpośrednich połączeń z reklamy
600
kliknięć w wyznaczenie trasy w Mapach Google
58
kliknięć w „Zadzwoń” w Mapach Google

Kampanie Google Ads

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w wyszukiwarce Google - napisz do nas. Zweryfikujemy, jakie działania będą skuteczne dla Twojego biznesu.

Umów się na bezpłatną konsultację!

Nie wiesz, które usługi Gregor Media będą najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Zastanawiasz się, jaka reklama mogłaby wypromować Twoją markę, by przynieść jak największy zwrot z inwestycji? Myślisz o nowej stronie internetowej, ale nie wiesz, od czego zacząć i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach, budżecie i pomysłach – zaproponujemy Ci najbardziej optymalne rozwiązanie!


Wyślij zapytanie
o współpracę


Wyślij zapytanie do nas

Zapisz się na
konsultację online


Zapisz się już teraz

Projekt współfinansowany ze środków EFRR. Numer umowy o powierzenie gruntu: UDG-SPE.04.2023/098